Translate

onsdag 29 juni 2016

Scrappat

Först har ju tisdagen passerat och Veckans Skiss har haft en ny skiss. Jag har bestämt mig för att hoppa av uppdraget där nu. Det är lite tråkigt faktiskt just nu, men jag blir ibland så stressad av att jag måste hinna med tolkningen varje vecka, det blir som ett tvång känns det som. Sedan kan jag också tycka att det blir bra med nya inspiratörer för att variera. Nu kan jag tolka själv om jag känner för det.
Denna veckan är det denna skissen.


Jag har för ovanlighetens skulle gjort ett kort.


Jag har för mig att pappren kommer från Bella, men är inte helt säker. Jag har så himla svårt att hålla rätt på detta. Jag har vänt på skissen och gjort lite banners. 

Jag har gjort en layout idag till Scrap The Girls juniutmaning som är en moodboard med färger.


Månaden är snart slut, men det finns en dag till att tolka!


Jag provade lite annat idag, embossade!!! (Anna!!!!) och sprayade med mister. Jadå, rätt kul faktiskt, men resultatet är jag inte så särskilt nöjd med. Remsorna är från Studio Callicopappren, de finns alltid nederst på varje papper också fick jag användning för en del. Jag har en påse från förpackningar bakom fotot och däri har jag lagt lite plaststjärnor. Den stora knappen är från garnaffären här som sålde ut knappar. Fotot är på barnbarnsbarnet Alice när hon leker med gamla halsband och docka.

11 kommentarer:

  1. Åh ditt kort är så härligt, jag tänkte också göra ett kort men så kom jag på en layout idé istället . Jag tänkte på dig när jag såg den moodboarden för någon dag sedan !! Och du har tolkat den sååå snyggt!! Gillar massor även om du säger annat. Härligt med embossing och alla små detaljers finns att upptäcka. Så skir och ljuvlig och fotot!!!! Underbart💚 Önskar jag kunde tolka moodboarden som du!!! KRAAM Anna 😃

    SvaraRadera
  2. Aah, men det kan du ännu bättre det är jag övertygad om. Roligt att du tyckte om den, jag tycker ändå den var rolig att göra, men jag fattar inte riktigt det där med gesson, jag tycker det blir fult och använder jag det inte så blir ju CS bubblig. Jag önskar att vi hade möjlighet att snacka lite teknik och prova tillsammans. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag önskar också att vi kunde träffas och prata och pyssla ihop!!! Längtar tillbaka till träffen !!! Det finns clear gesso om du inte gillar att den syns . Ni får ta husbilen och komma hit så vi kan ses och fixa lite ihop!! KRAAAM

      Radera
  3. So cute and fun! Thanks for joining us at STG!

    SvaraRadera
  4. Lovely page and background work!! Thanks for playing along at STG!

    SvaraRadera
  5. Hi! Love how you have used the colours of the mood board. Thanks for joining in at Scrap the Girls.

    SvaraRadera
  6. gorgeous layout, thanks for joining in at STG ♥

    SvaraRadera
  7. Lovely layout, thanks for playing along with STG

    SvaraRadera
  8. Great layout, thanks to playing with us at scrap the girls!

    SvaraRadera
  9. That photo matches the moodboard for STG perfectly. Thanks for playing along us.

    SvaraRadera
  10. Love this to bits. Great take on our colour challenge. Thanks for playing along at Scrap The Girls! x Amanda

    SvaraRadera