Translate

måndag 6 juni 2016

Sveriges Nationaldag

En riktig mysdag, lite tid för scrapping också en promenad med dottern innan det var dags för firandet av Nationaldagen.


Svanarna hade fått ungar, en hel flock fast de syns dåligt i stenkanten.


Det är lite svalare väder, men så skönt och mer lagom.


Mia och jag gick ut till Lerbergets hamn och tillbaka, en skön promenad och mycket prat.


I år var det stort firande av Sveriges Nationaldag på grund av att Höganäs fyller 80 år som stad. Det var i Siöcronaparken som börjar bli riktigt fin och det var mycket olika på programmet som kulminerade med ett uppträde av Måns Zemmerlöv.


Musikkåren


Höganäs Manskör


Flaggan hissas.



I parken hänger det många små plexiglashus som man kan fira ner och ta en bok och lämna en annan.


Kommunalrådet håller ett litet tal sedan sjunger han, han är inte rädd för att bjuda på sig själv.

Vi blev en liten familjesammankomst bland massor av andra människor, det var en riktigt härlig folkfest i parken.


Dotter Mia och Harald.


Barnbarnet Ellinor och Johan.


Barnbarnsbarnet Evy.


Barnbarnsbarnet Alice.



Barnbarnsbarnet Alva var trött ett litet tag.


Barnbarnet Jonathan och Hanna.


Puss puss!


Och här är vi!


Alva och Hanna.


Farmor Mia och Alice.


Haralds son Fredrik dök också upp.


Kusin Gun satt också med oss.


Sonen Andreas och Ulle kom också och hejade.


Massor av människor var på plats denna fina dag.





Detta var det närmaste Måns jag kom, jag hade glömt mitt teleobjektiv.


Efteråt gick vi hem till Jonathan och Hanna som bor nära parken och beställde pizzor som Jonathan fixade.


En underbar kväll i deras trädgård medan Alva och Alice hoppade på studsmattan och hade roligt. Jo, jag hoppade också fast jag bestämt mig för att sluta med sånt. Dock var orken slut med fotograferandet. Ett Nationaldagsfirande att minnas!

6 kommentarer:

  1. En fin dag och så mycket folk har det nog inte varit i tivoliparken på samma gång ..iallafall inte som jag minns..:) Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag tror inte det heller, helt fantastiskt att se och vara med om i Höganäs!

      Radera
  2. Verkligen en dag att minnas. Var så mysigt att vara tillsammans💛

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var det, nästa gång har vi kanske lärt oss lite, filt och picnickorg t ex. Alice har ju lärt mig att "man faktiskt ska ha filt med sig på picnic"!

      Radera
  3. Ja det var verkligen en fin dag och tack för sällskapet. Det var så roligt att träffa delar av er stora familj.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är alltid roligt när du är med Gun, jag känner mig så glad över det! Kram

      Radera