Translate

torsdag 30 juni 2016

Läst

Lite böcker jag läst under resan och segling kan jag presentera idag.


Den här boken var spännande och läsvärd. En otrohetsaffär som blir mer och mer konstig och slutet är helt oväntad.


Jag har alltid tyckt om Linda Olssons böcker och nu återkommer hon med en bok tillsammans med en annan författare. Intressant historia, politisk, men numera har jag så svårt med att hänga med bland alla personer som figurerar i boken. Till slut får jag försöka strunta i det, men det är irriterande. Beror troligen på min ålder. Ett oväntat slut här också och lämnar mig med otillfredsställelse.


Denna boken tyckte jag om, spännande och tragisk som belyser både offer och förövare. Läsvärd på många sätt.


Detta är också en bok jag tyckte om, intressant om systerskap och om hur olika en uppväxt kan bli och hur det kan forma en person. En äkta skildring om en familjs kamp för att ha det bra. Som mamman i familjen alltid utryckte det på sitt sätt, visst har vi det bra, mest för att övertyga sig själv.

Det finns ju så många bra böcker, njut av att läsa i sommar!

2 kommentarer:

  1. Roligt att du skriver om böckerna💛

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja försöker, är inte så bra på det, men kan kanske inspirera någon!

      Radera