Translate

torsdag 24 januari 2019

En skön dag

Idag har jag haft en skön dag och fått andas ut lite. Nuförtiden behöver jag sådana dagar för att inte bli helt "off". Jag tog en promenad i en svinkall vind så den blev inte så lång.


Solen försöker skina igenom lite svagt.


Lite is på havet och fåglarna sitter stilla och kurar.


Jag gick upp till det nya bostadsområdet som håller på att växa fram. Nu har det redan flyttats in på gamla idrottsplatsen.



Några inflyttade hus och till och med grillen är utsatt i väntan på våren.



Det här höghuset hade jag kunnat tänkt mig om jag hade haft ekonomisk möjlighet. Det blir säkert en fin utsikt.


Den gamla ingången till idrottstävlingarna och fotbollsmatcherna.


Vi åt rester idag, kycklingrätten jag gjorde i tisdags. Men salladen blev in i fatet från Dalarna och de salladsbesticken har jag gjort själv. De är användbara och jag är lite stolt över dem.

4 kommentarer:

  1. Det låter verkligen som en lugn och skön dag. Man behöver det lite då och då. Vi är ju inte unga längre...😉 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis, det går inte riktigt att fatta det förrän en är där själv! Kram till er båda!

      Radera
  2. Häärligt!! Heja dig! Jag blir så glad och stolt över dig💚💚💚 Man behöver verkligen en sån dag nu och då!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag försöker verkligen, börjar inse att jag behöver det! Kram

      Radera