Translate

måndag 28 januari 2019

Göteborg

Igår åkte jag och maken till Göteborg för att hälsa på husbilsvännerna Rolf och Lisbeth. Vi blev hämtade av Gabriele och Magnus som vi aldrig tidigare hade träffat. Det blev mycket "lära känna" prat i bilen upp. Det är alltid roligt att möta nya bekantskaper. Det var lite snöande periodvis när vi kom lite högre upp i landet, men det gick bra och vi var framme strax före kl fyra. Vi "checkade" in, så kändes det med varsitt sovrum och välkomstbubbel.





Snö utanför vårt sovrum.


Rolf och Lisbeth serverar bubbel med tilltugg till oss.




Mycket snö i deras trädgård där vi satt i somras.




Deras odlingsrum hade lite vintervila.


Vi förflyttade oss till det fint dukade bordet.




Vi blev serverade helt otroligt god mat, en vacker förrätt med hummer, räkor, musslor och olika alger, förstår ni hur jag njöt!


Och det fortsatte med en oxfilé som nästan smälte i munnen, med en underbar potatisgratäng, tryffelsås och olika betor.


Till efterrätt två olika glass med grädde och björnbär, så gott.


Vi flyttade igen och serverades kaffe och avec, svårt att välja haha!



Mycket prat och skratt och olika planer smiddes, så trevligt alltihop.


Senare blev det mat igen, nattamat i form av pizza, den var också så god med bland annat fetaost.


Sedan spelade vi spel, ett roligt quizspel om mat, jättekul, Harald vann! Sömn behövde vi också så vi fick sluta.


Imorse fortsatte det femstjärniga hotellet att leverera, en stor frukost var uppdukat när vi stigit upp.


Även nygräddade amerikanska pannkakor stektes.


Rolf fick ge sig ut med snöslungan för att vi skulle komma ut med bilen och Magnus fixade bilen.




Hejdå och tusen tack för så trevliga dagar!

Igår när vi närmade oss Göteborg råkade Harald säga att vi brukade köra en annan väg för jag skulle alltid till CiliInPapers, scrapbookingbutiken i Göteborg och då säger Gabriele att hon också håller på med scrapbooking, vilket sammanträffande! Vi blev jätteglada och bestämde genast att vi skulle köra dit idag på hemvägen.


Harald brukar alltid sitta nere i husbilen när jag handlar men idag följde både han och Magnus med upp i butiken. Cicci som har butiken var där och hon hade tid att visa en massa saker och hjälpte mig att hitta papper och annat. 



Jag köpte en hel del och detta är lite av av det. Jag köpte bl a  en ny papperskärare som även fungerar som pappersvikningar. Den kan jag också ha med mig i husbilen, även två plastlådor med handtag som jag ska ha mina saker i där i husbilen.


Sedan bar det iväg hemåt och allt gick bra, Gabriele och Magnus släppte av oss och fortsatte till Höllviken där de bor. Stort tack för skjutsen!

2 kommentarer:

  1. Åhhhh!! Så härligt. Vilken resa och vilket sammanträffande att nibådagillar scrap så det blev av att åka till CiLi! Nu har du en massa godis att leka med. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja en helt underbar helg på många sätt! Kram

      Radera