Translate

lördag 26 januari 2019

Limhamn

Idag skulle vi köra till Haralds bror Lasse och hans fru Helén som flyttade till Limhamn i höstas. Då vaknade vi till snöoväder och ja, vi vaknade sent haha! Vi fick fundera lite om vi skulle köra eller åka tåg, men insåg snabbt att vi var lite sent på det. Vi skulle också ha svågrarna Dan och Peter med oss i bilen medan systrarna Karin och Inger åkte tåg.



Det är inte ofta vi har snö på gården.


Körningen gick ändå jättebra och vi hittade dit! Ända tills vi var där och gick till fel port, ringde och sa att portkoden inte fungerade haha!


Det var huset mitt över och de bor så fint med Öresund som kommer in där.



Vi tittade runt i deras fina lägenhet, en 4:a och bara några år gammalt. Jag blir så avundsjuk, fast inte på det sättet att jag inte unnar dem detta. Jag skulle bara vilja ha en sådan lägenhet själv, fast ändå är jag så nöjd med det jag har så det är inte något jag grubblar över.


En stor balkong med fin utsikt, tänk en sommarkväll här.


Lasse är så bra på matlagning och gör alltid annorlunda mat som är så gott. Idag var inget undantag, det var såå gott.


Friterad kyckling, gjort själv såklart, med sötsur sås som serverades med ris och två olika sallader, en svensk och en kinesisk.






Vi satt och pratade medan Lasse gjorde efterrätten.


Han friterade bananer! Jag övervakade en stund och fick en liten lektion. Jag har aldrig friterat eftersom jag inte gillar de där frityrgrytorna som är fulla av olja. Det här var ju jätteenkelt i en wookgryta.


Alltså så jäkla gott, alldeles krispigt, inte alls fett, serverades med sirap och vaniljglass.


Proppmätta gick vi ut en kort promenad i det kalla vädret. 


Här bor de på tredje våningen.







Denna båten ligger på botten!


In i värmen igen för kaffe med gott och trevlig samvaro.


Och där fick jag vara med på foto!


Tusen tack för allt gott och trevligt! Även hemkörningen gick bra!

4 kommentarer:

  1. Men så härligt!! Och gott!! Lite spännande dock med det väglaget. Skönt att det gick bra. Kram❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blev inte så farligt som det verkade, skönt! Kram

      Radera