Translate

torsdag 10 januari 2019

Torsdag

Just nu känns det som att jag väldigt ofta skriver om mina städningar och ändå tycker jag att det är skitigt och rörigt överallt. Jaha, jag fortsätter alltså, kanske blir jag färdig någon gång. Imorse fick jag en liten paus när barnbarnsbarnet Edith kom med mamma Hanna och vi hade en mysig fika.


Det har varit ett underbart väder idag, jag älskar när det är vindstilla och det blev en promenad på invallningen.


Solen lyckades också tränga igenom molnen en aning.











Vi var bjudna på middag hos syster Anita, så lyxigt att bara gå över torget och få middag.


Vi fick en jättegod middag, helstekt kyckling med stekt potatis och en tomat- och lökröra, det var mums alltihop.


Vacker efterrätt, också god med vaniljglass.


En trevlig eftermiddag på alla sätt, tack för det.

Hemma igen gjorde jag två pyssellådor av stora skokartonger till mina barnbarnsbarn som jag fyllde med en massa roliga pysselsaker och som de ska få på lördag då det är 6-årskalas.





En bok har jag läst ut,  Liza Marklunds Pärlfarmen. Den boken engagerade inte mig, inte dålig direkt, men inte så att jag längtade till lässtunden.

2 kommentarer:

  1. Vilka fina foton från din promenad!! Ljuvligt! Och mysigt besök😍 Härligt! Och sen vilka fina pyssellådor du grejat!! Superfina presenter. FU är så bra. KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det var en bra dag med ett ljuvligt väder och ljus. Kram

      Radera