Translate

måndag 21 januari 2019

Gräsänka

Gräsänka, heter det så när maken är bortrest? Jag vet inte riktigt, men Harald åkte iallafall med grabbkompisar till Dusseldorf i Tyskland för att besöka den stora båtmässan där. Imorse möttes vi av snöfall som senare övergick i regn och tö. Ganska fina en liten stund.


Jag kunde äntligen scrappa lite igen och ställa iordning det sista efter städningen.



Den lilla katten som varit mors och fars fick en framträdande plats ett litet tag.



Även den stora orren som mor och far tyckte så mycket om fick en annan plats.


Det blev lite mer luft i vår lilla bokhylla.


Det fattas fortfarande två familjer på vår familjetavelhylla.


Hallbordet fick lite saker ett tag.

Jag gjorde middag till mig och hade bestämt att det blir fisk alla dagar. Nu blir det inte det imorgon, men idag!


Mors gamla lätta recept där jag först lägger lök och tomat i smör och fräser detta, tillsätter lite vispgrädde och lägger i en torskrygg och kryddar med salt och vitpeppar. Det får sjuda tills fisken är klar. Det är så gott!

I eftermiddag gick jag en promenad med barnbarnet Anna. Jag har lovat hjälpa henne med lite fotografering till hennes blogg, men idag fick jag nästen kicken. De blev inte riktigt godkända haha! Jag får en chans till .....



Mathèo sov gott i början.



Han vaknade med ett stort leende, goe Mathèo.


Han pekar på alla kranar, lastare och traktorer!


Jag gick med dem hem för att tanka över bilderna också fick jag träffa Melina också.






När jag gick hem hade det börjat skymma.

2 kommentarer:

  1. Jo man kallar det för gräsänka tror jag bestämt. Det brukar jag säga ( och är ju det bokstavligen just då) när min man kör grässkörden. Då är han borta nästan dygnet runt liksom🤪 Mysigt m lite tid m Anna, hoppas ni blir överens om fotot😅💚 På’t igen bara!! Kraaam Anna💚💚💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det var ju kul, gräsänka, kommer det uttrycket från bondelivet månntro? Ja, jag kör med fotograferandet igen, får öva på vad jag ska titta på. När jag fotar människor tänker jag sällan på detaljer hos dem, jag är bara nervös över att de blir irriterade. Kram

      Radera