Translate

fredag 18 januari 2019

Städningen fortgår

Herrejösses vad jag städar, allt diskas, tvättas, skuras, putsas och sorteras. Nu är jag i köket och det är sista stället sedan är allt genomgånget. När jag började i köket idag började min energi sina, men jag tänker inte ge upp. Jag kommer att bli så jäkla nöjd när jag är klar!
Idag tog jag en liten paus och gick med Harald för att äta lunch med vännerna Carina och Kjell. Det var så mysigt och trevligt att sitta tillsammans och prata och äta. Vi gick till Bryggan nere vid hamnen.



De har ett jättefint och gott salladsbord.


Jag åt en lax med risotto, alltså det godaste jag ätit som jag kommer ihåg. Som jag njöt!


De andra åt långkokt högrev med olika tillbehör, de tyckte också det var gott.


Sedan visade det sig att vi blev bjudna av Carina och Kjell, tack så väldans mycket. Vi hann avverka både det ena och det andra!


Det blev en kort promenad också tillsammans därifrån. Fint, men kallt väder idag.



Harald kom hem med tulpaner igen igår som nu pryder det städade soffbordet.


 Harald kör just nu in till Helsingborgs lasarett tre gånger i veckan och solar på Hudkliniken. Hans psoriasis blev bättre under veckan i Egypten och nu har det blivit ännu bättre. Det är så skönt, men ett himla körande.

Ha en trevlig helg alla ni som tittar in hos mig här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar