Translate

fredag 4 januari 2019

Fredag

En helg till sedan börjar det bli riktig vardag igen, det ska bli skönt att hitta rutinerna igen. Träning och promenader ni vet så inte vågen slår i topp och lederna barkar igen! Idag blev det ändå en promenad med ärenden. Först klippte jag mig, fortsatte till City Gross och hem till dotter Mia med lite frukostmat och lite andra ärenden.


Mitt hår blev bra som vanligt, hon är också så gullig min frisör på Dubbelsaxen, 270 kr kostar det att klippa sig.


Ett foto blev det på promenaden, björkarna är så fina och de röda äpplena lyser klarare i verkligheten.


Jag ska baka lite till ett fikakalas på söndag. Idag blev det två varianter, kokoskakor för glutenallergikern och Finska pinnar för kokosallergikern. Här gäller det att hålla tungan rätt i mun!


Idag åt vi en pensionärsmiddag, de sålde ut prinskorvarna på City Gross och det blev en billig middag som iallafall Harald gillade.

Ha nu en riktigt trevlig helg, den sista julhelgen!

4 kommentarer:

  1. Flitens lampa lyser alltid hos dig! Både klippning, handling, fika, bakning och sedan matlagning och denna middagen är väl inte fy skam. Alltid gott med korv och mos och det finns ju även lite grönt på tallriken. Önskar er också er trevlig sista julhelg. Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du, jag trodde jag hade lugnat mig en aning och det har jag egentligen, sedan kan det bara köra ihop sig lite ibland. Korv och mos är gott, fast numera har jag lite svårt med korven. Kram

      Radera
  2. Haha! Du lugnat dig?? Undrar det jag, möjligen när du har feber😘 Verkligen ett toppenpris på din klippning, och fin blir du alltid💕 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är ju inte riktigt min grej, jag skulle tråkas ihjäl haha! Kram

      Radera