Translate

lördag 15 juni 2019

Fredag

Igår var det en strålande sommardag igen, jag stressar runt lite då och vill ju vara ute. Innan jag kunde tillåta mig det gjorde jag en Västerbottenpaj till lördagens tillställning. Jag tippade över pajen när den skulle i ugnen så en del av fyllningen rann ut över ugnslucka och golv. Det får jag ta itu med senare, ugnen alltså, det hamnade även inne i ugnen. Typiskt stressituation.



Snabbt som attan skulle jag sno ihop några presentvinflaskor.


Jag hann iallafall ner till stranden en stund och fick ett bad. Det är över 20 grader i vattnet nu och jag simmade ut till flotten och dök första gången i sommar. Så härligt. Mia kom och höll mig sällskap en stund innan jag var tvungen att rusa hem igen.


Vi var bjudna till Haralds moster Ami på eftermiddagskaffe. Hennes dotter Christine är här från USA där hon bor i San Diego.





Ami har helt fantastiska pelargoner i sin inglasade balkong. Där är fint ute.




Syskonen Harald, Inger och Karin




Rabarberpaj med vaniljsås, sommartårta och småkakor, så gott och trevligt.


Ami med sitt barnbarnsbarn Kalle.


Hela "gänget" samlat, tack Ami!

Harald och jag var bara hemma och doppade ändan i soffan innan vi fortsatte hem till vännerna Bitte och Tommy.


Tommy blandade en drink till oss. Vi satt ute i deras inglasade balkong, så mysigt.



Goda ostar fick vi smaka av.


Tommy och Bitte har precis kommit hem från en husbilsrunda och varit på Bisonfarmen i Västergötland. Vi fick smaka Bisonhamburgare, gott och oerhört mättande eftersom det är sådant kompakt rent kött. Tillbehören valde vi själva.



Kaffe och en god kaka, en jordgubbsmasarin med vispgrädde.


Vi hade det jättemysigt och spelet Seequence kom fram. Vi hade en ny konstellation denna kväll, tjejerna mot killarna. Vem vann? Say no more!



Tack för en så trevlig kväll!

2 kommentarer:

  1. En redig Christeldag med andra ord! Härligt!! Förutom det spillda i ugnen då... KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jaa och ugnen är något sånär rengjord men måste ta av glaset i luckan vid senare tillfälle! Jag blir helt galen på sånt! Kram

      Radera