Translate

söndag 23 juni 2019

Midsommarafton

På midsommarafton började festligheterna direkt efter frukosten med att alla med barn fick göra kransar. Jag hjälpte till med dessa, det var kul. Joel åkte på padel och Petra, Amanda och Ebba åkte till Siam Mull.


Hanna och jag hjälptes åt.






Efter kransbindningen restes midsommarstången i poolen och sedan var det dans.











Det blev en annorlunda midsommarafton med dans i en pool! Efter dansen var det nya aktiviteter, bl a vatten aerobics som Mia och Wille deltog i. 



Mia njuter av det bästa hon vet.


Efter lunchen gick Harald och jag en promenad längs med havet.


Här ligger La Gomera. Det är så mycket minnen som kommer från vår seglingstid här 2008-2009. Jag saknar den tiden, men är på samma gång tacksam för det vi hade då och det vi har nu.




Vi tittade på en sandskulptur som hölls på att byggas och som vi fick se resultatet av på kvällen.




På vägen tillbaka träffade vi familjen Sjöberg nere vid stranden medan övriga höll till vid poolen på hotellet.




Bordtennisspel vid poolen.


Efter det hade vi bollspel i poolen, det är så kul.







På fredagen ingick inte middagen i vår all inclusive och vi gick ut för att hitta ett matställe att äta på. Det finns massor, det är bara att försöka välja. Men först samlades vi alla på vår balkong med Bubbel i glasen.





Joels härliga nyinköpta tröja, egen design? haha!


Vi gick sedan på jakt och hittade en Kaktusrestaurang.




Sandskulpturen var klar, ett vinterlandskap med en liten vulkan överst. Vilket jobb!


På plats i restaurangen!


Amanda och Wille beställde oxfilé, säkert kort som ruinerar föräldrarna. Nej, det var faktiskt en väldigt prisvärd restaurang.



Fajitas med kyckling, varför beställde jag detta? Ångrade mig när jag såg pizzorna. Men, det var gott.


Barnpizzorna! Vuxenpizzorna var ännu större och dessutom var de goda! Jag kan tillägga att alla hade chans att prova, det blev mycket över. Vi fick två bringare med Sangria helt gratis för att vi fått broschyrer som delades ut. Alla medel tillåtna att få in folk på restaurangen.




Musikunderhållning med bra låtar fanns det också.



Solen hade gått ner när vi promenerade tillbaka och vi hann precis in i en Ale Hop butik.






Tack för denna midsommarafton, den kommer alltid att finnas i mitt hjärta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar