Translate

fredag 7 juni 2019

Vilodag

Jag kan aldrig sova efter festdagar, hjärnan är liksom på högvarv efter allt socialt umgänge, för mycket mat och för mycket dricka, ja den kombinationen blir inte bra. Några timmar frampå morgontimmarna blev det ändå och sedan skulle jag börja tvätta kl 7. Hur tänker jag egentligen? Jag gick igenom bilderna från studentdagen mellan maskinerna och det kom ett sms från dottern om promenad. Det var ju för väl att jag kom ut denna dag.



Många foto blev det inte. Efter promenaden och maskinbyte cyklade jag ner och badade. Idag var det 18,6 grader i vattnet! Så skönt det var.

Det var Sveriges Nationaldag och det var festligheter i Sjöcronaparken och jag hade tänkt gå dit, men till slut orkade jag inte. Satt i soffan och hade enormt dåligt samvete. Senare cyklade jag hem till sonen Andreas för att hämta lite grejor som jag behövde och lämnade bilderna till dem. Ulle var igång och städade och hade så gjort hela dagen, medan övriga familjen var trötta.


Studentskan Sanna var nöjd och glad, i den åldern är en lika vacker trots festande hela natten lång.


Ja även föräldrarna var nöjda och glada med all rätt, det var en så trevlig tillställning med så mycket god mat och glädje.

2 kommentarer:

  1. Medalj rätt får man känna sig lite upphängda och nedsläppet efter så härligt glad och intensiv dag/natt 😍😍😍😍

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nedsläppet blir hårdare för varje år haha! Kram

      Radera