Translate

söndag 5 augusti 2018

Lyrestad

Vi hade fortsatt samvaro med vännerna i Stenhamra när alla vaknat. Solen sken igen och vi gick ner till badet,  bara några minuters promenad genom skogen.


Här stod vi, fyra husbilar på rad på deras tomt.



Nere vid Mälaren stod stolar för den som vill sitta ner en stund.


Jag vet inte vad som hänt, men Harald hade bråttom ner i vattnet haha!


Det var djupt och gick att dyka i, riktigt bra badplats trots sötvatten.


Precis vid bryggan stod bord och stolar, så mysigt alltihop.


Gemensamt kaffe sedan blev det uppbrott och vi sa hejdå med alla.


Jag övertalade Harald att köra till stenbrottet där i Stenhamra. När vi väl kom dit efter lite trixande så fullständigt öste regnet ner. Jag var tvungen att ta mig ut iallafall haha! Med paraply lyckades jag ändå ta några bilder men jag fick imma på linsen.






En fantastisk plats som jag önskar jag kunde fotografera mycket mer och med mer tanke. Många filminspelningar är gjorda här.


Nu kör vi hemåt, inte riktigt den vägen vi tänkt från början, men hemåt är det. Idag körde vi tillbaka mot Göta Kanal vid Vänern och ställde oss i Lyrestad på ställplats alldeles vid kanalen.


Klockan var närmre sju innan vi var framme och vi åt bara middag och jag gick en kort promenad.




Det fanns inte plats längst ner, men gör ingenting, vi ska bara sova denna gången.


Jag känner mig vemodig ikväll, längtar hem, men det känns ändå sorgligt och oroligt på många sätt. Jag tror jag behöver sova gott inatt.


2 kommentarer:

  1. Så vackra bilder!! Sötvatten vid en bra sjö är ju det bästa vetja😘 Man blir ren och fin😍 Förstår din känsla av vemod❤️ Känner med dig!! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja vi sparar in på duschen iallafall haha! Kram

      Radera