Translate

tisdag 21 augusti 2018

Sommarväder igen

Nu är det ett mer normalt svenskt sommarväder och då är det nästan tomt på badplatsen. Folk har nog fått nog. Jag tog en promenad på invallningen idag, hela rundan.


Det var ett friskt klart väder, så skönt och ändå så varmt så det räckte att gå i en T-shirt.









Jag tittade in till sonen Joel som var ledig denna dag och jobbade på tomten. Nu är det nya tag igen på den stora tomten och han röjer ordentligt.



Jag gick in på Saluhallsområdet och tittade runt lite, kollade lite efter presenter utan någon större lycka.



Det har börjat hända lite på området vid Blå hallen, hela den tillbyggnaden har fått nya fasader.


Jag blev så badsugen och gick hem och kokade kaffe och gjorde mackor och Harald slöt upp vid badet. Vi skulle egentligen ha kört med husbilen idag, hade planerat besök hos goda vännerna Micke och Ann-Marie som köpt kolonistuga i Oxie utanför Malmö. Vi fick skjuta på det eftersom Harald fortfarande ser så dåligt och mår inte heller så bra.


Så härligt bad, jag fattar inte riktigt varför det inte var något folk därnere.


8 kommentarer:

  1. Så härligt och det har verkligen varit ett fint väder idag..så till och med jag kunnat sitta i solen utan parasoll..mer lagom för att man skall må bra..och igår när du var här så pratade vi om allt utom Haralds bekymmer med ögat..tänkte på det när du gått, men jag hoppas att ögat blir bättre för varje dag..kram till er båda Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja sommaren håller i sig! Det blir säkert bra med Harald igen, får ta sin tid. Kram

      Radera
  2. Oj, så öde på badplatsen 😎 jag badade häromdagen och det var varmt och skönt. Antagligen sista doppet för denna sommar ☉☉ lite vemodigt är det... hoppas Harald blir bra snart. Hälsa Micke och Ann-Marie från oss landkrabbor. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är vemodigt samtidigt som jag nästan har fått nog haha! Vi ska hälsa till dom, vi har planerat om till den 11/9! Hoppas ni har haft en fin sommar, kanske ni har saknat havet en aning denna sommar. Kram

      Radera
  3. Underbart med så lång och härlig sommar. Tror många av oss har badat mer den här sommaren än nånsin. Skönt med en egen kuppe (läs badplats).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja jag tror att alla redan tycker att sommaren är över fast den inte är det!

      Radera
  4. Fina bilder!! Härligt med bad! Stackars Harald, hoppas hoppas det blir bättre snart. Klokt att ni stannar hemma lite nu. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja denna sommar går verkligen till historien även om jag badar mycket ändå, men mycket mer i år. Kram

      Radera