Translate

lördag 4 augusti 2018

Rastaholm

Vi lämnade Arne och Lilian i Österskär och körde till Rastaholm på Ekerö vid Mälaren. Detta inlägget blir lite försenat eftersom jag inte vill publicera det innan vi är vid vårt mål under morgondagen. Överraskningsfest och jubilaren får inte se att vi är i närheten. Iallafall så finns inte så många ställplatser i detta området men vi kom till ett mysigt ställe, en liten hamn och värdshus.


Vi passerade Drottningholm, första gången jag ser det i verkligheten, pampigt, men vi orkade inte stanna. Nu har vi nått det stadiet då vår hjärnor är överfulla med intryck. 


Istället parkerade vi här och somnade båda två, helt utslagna haha!


Efter uppvaknandet lagade jag middag, nu kör vi på det vanliga igen, idag köttfärsbiffar med färdig pepparsås. Gott!


Till slut orkade vi en promenad, ett fint lugnt och vackert ställe.




Baksidan av Rastaholms Värdshus.




2 kommentarer:

  1. Oj! Ja det var/är verkligen pampigt! Jag har inte heller sett Drottningholm. Förstår er!! Man orkar inte ta in hur mycket som helst och ni har ju upplevt sååå mycket härligt. Vilka minnen för vintern😍 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen många härliga minnen även om ni och Edsbyn fattas mig! Kram

      Radera