Translate

måndag 13 augusti 2018

Måndag

Jag är värdelös på att sova, ibland vet jag redan när jag lägger huvudet på kudden att det inte kommer att gå. Då surrar tankarna hit och dit och jag oroar mig för relationer och min familj, lite olika vilka som står i centrum haha! Inatt blev det inte många timmar så ikväll tar jag en halv Atarax, den hjälper mig att slappna av. Jag är knäpp eller skev som mitt barnbarn Anna brukar säga!

Idag fick jag ett kort på posten med fina ord inuti det, då blir jag rörd och börjar böla. Jag tror att jag är lite ur balans eller något.


Från min vän Anna i Edsbyn. Hon supportade mig sedan under två långa telefonsamtal med att försöka få igång min Silhouettemaskin igen. Till slut klarade min hjärna det hela. Tusen tack!


Jag skulle egentligen passa några av mina barnbarnsbarn idag och hade förberett med Kycklingspett till lunch, men det blev inget. Jag och maken cyklade hem till dem i Strandbaden istället. För första gången på hela sommaren satte jag på mig mitt regnställ, vilken känsla det kan vara. 


Lugnt och stilla och ett lätt regn, vackert där på invallningen. Kullaberg låg i ett regndis.


Anledningen till att det inte blev någon passning var att Edith kräkts under gårdagskvällen massor av gånger. Nu delar Jonathan och Hanna på föräldraledigheten, men så var det en föreläsning som Jonathan ville gå på. De har inte varit hemma sedan vi kom hem så det var så roligt att träffa dom igen.


Alva och Alice hade bakat chokladbollar och det blev en mysig fika.






Detta var det närmaste jag kom med ett foto på Jonathan.

4 kommentarer:

  1. Härliga bilder på barnbarnsbarnen (långt ord ha ha). Jag som känt dig sedan vi gick i skolan tycker det är så roligt att få fortsätta följa alla de dina och se hur de växer upp och kanske jag känner igen dem alla ute på stan. Alla "di gamle" förändras ju inte eller hur? Kramar och ha det fortsatt bra i sommar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja än så länge känner vi iallafall igen varandra haha! Kram

      Radera
  2. Fina ni som alltid ställer upp💙 Och härligt för er att få vara med på nära håll. Mysfika som sagt! Glad att kortet kom fram och att du blev glad även om jag orsakade tårar🙈😘 Men så är vi ju både du och jag, tårarna kommer lätt ibland❤️ Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag vill ju kunna hjälpa till, då känner jag mig behövd! Tack igen för det fina kortet, kram

      Radera