Translate

tisdag 9 oktober 2018

Aleris och Fotoutflykt

En morgonpromenad, eller jag ska kanske kalla det förmiddagspromenad.


Jag gick till Ärtan och Bönan, jätteskönt och jag slapp den lite kalla vinden.





På tillbakavägen tittade jag in på sonen Joels stora tomt, han har en ny utfart nu från baksidan, ingen väg, men han får köra ut där vid behov.


Det här är nog inget tillåtet klotter.


Ny och gammal koppar.


Vi körde till Aleris i Ängelholm för koll av Haralds öga. Han ser bra nu, men igårkväll när han steg ur duschen hände det något och han tappade tålamodet en liten stund. Det blev bättre igen och imorse var det bra igen.


Läkaren var väldigt nöjd och det känns så skönt, hoppas, hoppas det håller sig nu. Harald blir kallad nu för operation av det andra ögat om några veckor.


Vi körde till Väla och började med en lunch på Ikea.


God lax till mig och wienerschnitzel till Harald. Helt ok, vi var hungriga.



Julförsäljningen där var under uppbyggnad och det mesta är nog klart.


Anledningen till Ikea var egentligen att jag skulle byta skrivarpatronerna jag köpte sist. Jag chansade på att köpa billigare patroner till vår skrivare, en de fungerade inte så jag fick byta till original, dyra som tusan. Så irriterande.


Ikväll var jag på ett studiebesök med Fotoklubben. Vi var till Fotograf Mats Lindesberg i Magnarp.


Jag fick åka med Bitte och Claes, först stod jag och väntade på dem en timme innan jag skulle. Hur kan jag tänka fel på en timme? Helt förvirrad!


Eva hade ordnat studiebesöket.



Vi var 11 fotovänner som var med.




Det var så trevligt med många bra tips, framförallt på porträttfotografering. Vi fick också titta runt på alla fantastiska foton.



Vi avslutade uppe i deras arbetslokaler och hade en fika tillsammans då vi kunde fortsätta ställa frågor till Mats.


Tusen tack till alla inblandade!

2 kommentarer:

  1. Fin promenad och jag avundas igen dun karaktär att komma ut!! Glädje att Haralds öga är då mycket bättre!! Nu hoppas, ber och tror vi att allt får går smärtfritt med det andra ögat!! Vilken rolig kväll m bra inspiration! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu hoppas vi att även detta ska lösa sig så Boris får komma ut lite! Kram

      Radera