Translate

onsdag 31 oktober 2018

Vänmiddag

Igårkväll hade vi vännerna Bitte och Tommy på middag. Nuförtiden behöver jag tid att förbereda för gäster, antagligen för att allt tar längre tid, men också, som Bitte och jag pratade om under kvällen, platsen i köket. Jag måste hela tiden plocka undan, diska och planera. Men jag har ju tiden och jag tycker det är så roligt. Jag kom ut på en promenad, jag och Harald tillsammans för ovanlighetens skull. Vi hämtade hunden Hilda hemma hos sonen Joel, vi ska ta hand om henne några dagar. Det är rätt mysigt, hon är en lugn, snäll hund, gör inte så mycket väsen av sig.



Middagen för kvällen var denna.






Äppelkompott med kardemummacrunch. Det receptet hade jag från Matmagasinet, men jag hittade en länk med ett nästan exakt samma recept. Enda skillnaden var grädden som jag vispade med marscaponeost istället för yoghurt, blir nog ungefär samma smak, kanske lite mildare. Hela menyn var god, jag var nöjd vilket inte är alltid.


Jösses med glas, men det blir så eftersom vi tog en snaps till sillen och då passar öl bättre, sedan blev det vin och vatten.


Våra vänner kom, så roligt att träffas igen, ibland är det inte lätt att få ihop det.


Allra först hade vi en varm äppelglögg med lite ost, marmelad och oliver.



Vi spelar kort med dem, det är så roligt, jag älskar det. Massor av skratt varvat med allt vi behöver prata om. De har kört husbil i Polen i höst och det var roligt att höra om.


Vilken kanonhand jag fick här! Det var min och Bittes kväll!


Tack för en jätterolig kväll som blev midnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar