Translate

måndag 22 oktober 2018

Måndag

Måndagsmorgon och jag steg upp vid fem och "hann" till Friskis pass kl nio. Det gick ju bättre än i fredags. Tillbaka hem och gjorde musli och bakade Jitterbuggar.



Jitterbuggarna blev inte så fina, jag lyckades inte riktigt rulla ihop dom, men dom är så goda.

Under eftermiddagen var jag på Simhallen tillsammans med barnbarnet Jonathan med döttrarna Alva, Alice och Edith.



Alva och Alice försökte lära mig Shuffla och Flossa i omklädningsrummet, ja jösses! Också var där en "tant" som talade om för mig hur det skulle gå till att duscha, att man faktiskt måste duscha naken före badet. Ser jag ut som en tonåring eller?


Det är strängt förbjudet att fotografera inne i simhallen även om jag bara skulle fota "mina" barn. Bäst att lyda på detta stället kände jag. Det blev mycket bad och skoj inne i simhallen och jag simmade även fyra längder. Jag tycker egentligen det är ganska tråkigt att simma.


Jonathan och Edith efter badet.


Tack för denna eftermiddagen! Trött blev jag haha!

4 kommentarer:

  1. Egen musli är så fantastiskt gott! Det gjorde jag alltid förr, men tröttnade. Nu blev jag faktiskt sugen igen. Kanske jag tar mig i kragen och gör en plåt framöver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är absolut bäst, någon gång ibland köper jag för att få variation, men konstaterar alltid är den egengjorda är bäst! Bra med ugn i husbilen!

      Radera
  2. Allstå... din energi!! Jag vill också ha!! 😘 Även müsli och Jitterbuggar tar jag gärna emot😍😅 Ja nog kan du förväxlas med en tonåring allt, så full av liv❤️ Men tanten var allt onödigt fräck ändå tycker jag nog. Härligt att du hänger med på allt. KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag hade gärna gett dig lite om jag kunnat fast jag är inte så säker på att du behöver! Ja många har självpåtagna roller för att läxa upp folk. Nu var det ju inte i duschrummet där vi tog av badkläderna igen så hon kunde ju inte veta hur jag tänkte. Töserna tog inte av överdelen för det var det som var vitsen, den är så krånglig med korsade band och det visste jag att jag inte kunde få på om de var blöta, ja du milde..... Kram

      Radera