Translate

lördag 27 oktober 2018

Födelsedagskalas

Idag fyller mitt fina barnbarn Ebba 17 år och det var kalas igår och blev lite sent så uppdateringen fick vänta till idag. På morgonen var jag först på Friskis&Svettis, jag gillar det mer och mer, det är så skönt och jag ställde klockan för att vara säker på att komma upp.


Senare på dagen tog jag en liten promenad till Bokhandeln. Jag fick ju ett presentkort i vinst och bestämde mig för att använda det till att vara med i höstens bokcirkel. Så nu ska det läsas även hemma och inte bara när jag är ute med husbilen eller på resa.


Vissa fredagsem är Ellen där, hon är en känd bokpratare och det är alltid så trevligt att höra henne. Hon rekommenderade mig ett antal böcker av de som finns.


Jag gjorde ett litet bak också, Kokosflarn med mandel, receptet i 7 sorters kakor.


Så enkla och så vansinnigt goda.


Formen blev inte så bra men vad gör det när de är så goda.


Redan lite över fem promenerade vi hem till sonen Joel med familj för att fira Ebba.



Jag lyckades med en familjefotografering, det är bara Wille som inte är med och jag kunde inte vänta på det. Joel, Ebba, Amanda och Petra.


Deras kök och utbyggnad har blivit så fint nu.



Joel är duktig på att göra fint.


Hanna med dotter Edith.


Farmor Mia med Alva och Alice.


Joel och Andreas i samspråk och mina barns pappa Kalle och Harald.



Och här minsann står den äldsta i nysnaggat hår och kaninklänning!


Svärdotter Ulle och Petra.



Ja jösses, ett försök att få ett foto på mig och mina barn, det ena såg värre ut än det andra! Håller jag på att krympa eller?


Den goda maten serveras, Tacogratäng med tillbehör, så gott som vanligt!





Vi har alltid så trevligt, mycket prat och mycket skratt.


Får jag börja nu eller?



Sång och gratulationer!




Samtidigt såg vi på TV:n, sådär lite till och från, när BOIS spelade oavgjort i fotboll och garanterade HIF återinträde i Allsvenskan. Det skulle firas tyckte Jonathan som är ett stort fan.


Ja, skål för HIF då och förhoppning att de får en bra säsong 2019.



Alva och Alice har så roligt med Ebba som är deras favorit.



De sålde adventskalendrar för sin fotbollsklubb Brunnby där de börjat spela. Det går ju inte att motstå.


Jag var inte riktigt nöjd med min kamera denna kväll, jag vet inte, fick inte blixten att fungera och fick kassera massor av bilder. Men det blev ju ändå ett antal.
Tusen tack för en så trevlig kväll med god mat!

2 kommentarer:

  1. Underbara fina ni!!!❤️❤️❤️ Vilken glädje! Och en massa fin bilder trots ditt missnöje m kameran. Märks inte här Och vad fin du är i din nya klänning !! KRAAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja för det mesta är det så roligt, älskar detta familjeliv! Tack, den är fin klänningen även om jag känner mig lite obekväm. Kram

      Radera