Translate

söndag 3 mars 2019

Söndag

En lugn dag till, men idag kom jag iallafall ut på en promenad. Jag är så slö just nu, gör ingenting av allt jag tänker ha gjort innan vi ska köra med husbilen. Nu har jag bara en vecka på mig. Jag fastnade vid TV:n och Vasaloppet i förmiddags så det blev en sen promenad.


Jag gick lite hit och dit, bl a ut på invallningen.


Stensättningen däruppe får bli dagens bänk, jag gillar att sitta där en stund och bara titta ut över havet.


Jag tittade upp till dotter Mia en stund, lämnade några saker och fick en pratstund.



På hemvägen hittade jag lite vårblommor.



Lite och lite, hela slänten under viadukten är full med vårkrokus.


Jag gjorde middag idag, vi hade ingen potatis så det fick bli ris och då gjorde jag en kycklingrätt som jag tänkt på ett tag. Jag gjorde något liknande för många år sedan och när jag såg en flaska Teriyakisås på Gekås så köpte jag den. Nu hade jag inget recept kvar, men jag marinerade kycklingbitar i såsen några timmar, doppade de sedan i kryddat skorpmjöl och stekte dessa. En sallad och sweet chilisås till (jag tyckte inte att sweet chilisåsen riktigt passade). Men det var så gott och så enkelt att göra.

6 kommentarer:

  1. Den där svarta kyckligen minns jag ....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör du, vad roligt, då är det väldigt längesedan!

      Radera
  2. Det är så underbart nu med blommorna i naturen. Våren är efterlängtad kan jag säga. Jag är ju ingen vän av vintern... längtar söderut hela tiden ☉ Så härligt att ge sig iväg med husbilen igen! Vart bär det av denna gång? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är den bästa tiden, håller med dig. Fint hos er när alla vårblommorna och grönskan kommer kan jag tänka mig. Vi startar säsongen med en tur till Polen och troligen Kroatien, vi får se lite vart det bär. Kram

      Radera
  3. Vilka fina bilder!!! Och god mat, alltid!! Du gör så rätt, ta det lugnt du! Det du inte hinner innan bilfärd tar du efteråt!! Kram💖

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag blir bättre och bättre på att ta det lugnt! Kram

      Radera