Translate

lördag 2 mars 2019

Födelsedag och vänträff

Det blev en lång dag igår och vi var inte hemma förrän vid halvtvåtiden inatt. På morgon åkte jag med maken när han skulle till Helsingborgs Hudklinik för att sola. Han släppte av mig på Väla där jag skulle göra några ärenden.



Jag fick köpt några saker, men i favoritbutiken Systrarna Grene var det två sakerna jag skulle slut. Jag har lärt mig nu att det gäller att vara snabb när de visat något på facebook. Jag fick iallafall kollat min Iphone hos Apple, batteriet håller på att ta slut, men jag klarar mig ett tag till.


Harald hämtade mig igen och vi for hem för att förbereda oss för dagen festligheter. Här kommer lille Ola!



Vi gick hem till min syster Anita som fyllde år, 76 år, svårt att fatta.


Hon hade gjort ett sådant vackert fat med godsaker till kaffet.



Harald och kusin Gun.


Anitas bästa vän Lena och maken Gunnar kom från Malmö.


Lite senare kom även Anitas son Thomas med sin Ulrika.


En jättetrevlig eftermiddag på alla sätt, tack!

Vi fortsatte hem till vännerna Bitte och Tommy, så roligt att träffas igen, det var ett tag sedan.


Små goda tilltugg till god bubbel.


Dit kom också Erika och Christer.




Ett så vackert bord väntade på oss.



Tommy presenterar vinet till förrätten som hade en speciell historia.


Bitte var svår att fånga på bild, hon hade fullt upp, ja det hade Tommy också, men här kom hon med.


En makalöst god Blomkåls- och Parmesansoppa med ett litet bröd och extra skinkchips.


Vi blev serverade Lammbog som var speciellt tillagad och med potatisgratäng, sallad och en god chutney med rabarber och lök. Så gott och lyxigt!


Till efterrätt en Pannacotta med citrusfrukter och hjortron. Icke att förglömma all god dricka till de olika rätterna. Så bortskämda vi blev och så trevligt alltihop med härliga samtal.



Denna goda kaka, samma som biskvi med bakad på ett annat sätt till kaffet och den får symbolisera denna härliga fredag.

Hoppas alla får en fin helg nu, vi ska bara ta det lugnt, det behövs efter denna dagen.

4 kommentarer:

  1. En trevlig dag..det har ni många av..med alla dessa kalas :) En liten reflektion i sammanhanget är att alla ni umgås med inkl. ni själva verkar vara utbildade kockar och dekoratörer...man tror ibland att man tittar i en katalog...vilka talanger ni är..Jag är inte i närheten..men kul att se..Kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det handlar nog mest om intresse med en gnutta talang, jag älskar ju hålla på, men uppskattar lika mycket om det inte är så, att träffas är ju oftast det viktigaste. Det får inte bli ett "måste"! Kram

      Radera
  2. Vilken härlig dag i Christel anda, full fart och glädje! Underbart ❤️ kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja så är det men nu behöver jag återhämtning! Kram

      Radera