Translate

torsdag 28 februari 2019

Torsdag

En så fin dag, skulle jag cykla till Krapperup kanske? I sista stund orkade jag inte, plötsligt blev det övermäktigt och jag gick ut på en promenad istället. Jag skulle byta bok i Bokhandeln och det är ju också bokrea.


Jag har läst denna boken som är så bra. Jag har läst många böcker av Björn Larsson och även träffat och lyssnat på honom och han är en så sympatisk person. Jag var nyfiken på denna och den gjorde mig verkligen inte besviken. Den handlar om identitet och val, föds vi in i en religion eller går det att välja vad vi vill vara? Jag kan verkligen rekommendera den, så mycket aktuella ställningstagande, rasism och hat, han är en klok människa Björn Larsson.


Kan ni gissa vilken reabok som följde med mig hem, pappersnörd är jag! Fyra pocketböcker köpte jag också inför husbilssäsongen.


Dagens bänk på Bibliotekstorget.



Fika utomhus, det gick bra idag.






Jag fortsatte till Saluhallen för att köpa present och bröd.


Jag tittade in på Magasin36 också så mycket vackert där nu.


Halva priset på denna, den hade jag velat ha, men ändå för mycket för min kassa.




Ner om hamnen och havet på hemvägen och väl hemma igen en mysig fika på balkongen, nästan för varmt ett tag där i solen, med så god macka från Saluhallen.

Jag började plantera om mina blommor och tog hand om alla skotten från Elefantöronen. Barnbarnet Anna ville också plantera om sina så jag cyklade dit och fixade hennes också. 


Där fick jag också träffa barnbarnsbarnen Mathèo och Melina.



Sonen Andreas kom också in för att hjälpa till med deras kök.


Och här sätter vi på favoriten Hasse Andersson, Mathèo blir så glad och börjar genast dansa och hoppa.


Barnbarnet Sanna kom också in, så mysigt att få träffa alla sådär helt vardagligt.


Ikväll var jag på Fotoklubbens medlemsmöte, trevligt som vanligt.

2 kommentarer:

  1. Mysigt m fika på balkongen!! Och du, jag vill också ha mina blommor omplanterade😍😘🤪😂 Lite långt borta kanske?🙈❤️ Fint sällskap fick du iaf vid omplantering hos Anna😍 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag hade gärna planterat om dem och en fika tillsammans samtidigt! Önsketänkande..... Kram

      Radera