Translate

tisdag 26 februari 2019

Dimma

Vilken dimma vi har haft idag, imorse låg dimman tät tyckte jag och jag tänkte vänta med promenad till senare. Dimman blev om möjligt ännu värre under dagen, jag kan inte minnas en sådan tjock dimma faktiskt. Jag hade lite att ta hand om från shoppingen igår och tvättstugan på eftermiddagen. Jag köpte bl a flaskor som jag fyllde med olika saker och gjorde etiketter. Tack vännen Lisbeth för tipset. Det är alltså till husbilen Boris för att slippa att ha stora tunga flaskor med mer innehåll än nödvändigt.


Haralds son Fredrik kom upp på sin lunchrast, roligt med en pratstund också fick han lite mat. Jag gick ut på en kort promenad.






Dagens bänk bland alla vid Kvickbadet.


Skönt att inte vara på havet idag.





Det gick inte ens att se över den lilla hamnbassängen.


Snart är det dags att plocka bort alla presenningar.





Nu tittar även rabarbern upp från gömmorna, jag älskar rabarber.


Besök av vännen Margareta och en mysig fikastund som blev några timmar, tack för det.

4 kommentarer:

  1. Så smart med dom små flaskorna! Och vilka häftiga foton, suggestiva!! Antar dock att dimman inte var lika mysig på riktigt liksom. Mysigt med finbesök!! Kram🧡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag är nästan kär i dom små flaskorna haha! Idag är det klart väder igen! Kram

      Radera
  2. Vi trodde också att vi skulle få dimma men fick den finaste och soligadte vårdagen hittills som bl a tillbringades i Botaniska trädgården i Göteborg. Så olika det kan bli...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det ett underbart väder, men det verkar vända lite nu.....

      Radera