Translate

söndag 24 februari 2019

Bloggar

Ibland får jag frågan varför jag bloggar, jag får mest positiva reaktioner, men de som är negativa säger nog inget har jag en känsla av. Ja, jag vet ju några som inte tycker om det, men jag har bestämt mig för att strunta i det. Varför gör jag det då? Det har blivit en vana som jag har svårt att bryta och jag gillar att skriva, det ger mig själv någon slags tillfredsställelse att skriva något om min dag varje kväll. Hade jag inte bloggat så hade inte fotograferingen var så rolig och då hade inte promenaderna varit så roliga osv. Alltså, det håller mig liksom igång. Redan när vi seglade i Medelhavet i slutet av 90-talet började jag skriva små berättelser från våra äventyr som jag mejlade ut (tror jag). När vi sedan köpte vår stora båt Aurora och flyttade in i henne så skaffade vi så småningom en egen hemsida. Den finns tyvärr inte kvar eftersom den låg på en server som kostade pengar, men en bloggvariant som vi hade i anslutning finns kvar. Den startade 2007, bloggen finns här. Den har jag inte tittat på under alla dessa år, det var ju kul. När vi avslutade långseglingen 2010 lade vi ner detta och jag skaffade en gratisblogg. Jag har haft några olika och de är inte tillgängliga längre eftersom jag hade lösen på dem. Denna jag har nu startade jag 2013, det är alltså många år som jag hållit på att skriva. Jag kommer nog att skriva så länge jag har förmågan. Så är det med det!

Idag har det varit ett underbart vårväder och jag gick en lång promenad.






Ett stort fartyg var på väg in i hamnen.




Valborgsbrasan växer rejält.


Efter campingen gick jag upp i Lerbergsskogen och gick runt lite där.


Detta var det närmaste vårväxtlighet jag hittade.


Jag vände tillbaka ner till havet igen.





Folk vallfärdade ut idag, vilken ljuvlig dag!


De som inte promenerade stod ute i havet och fiskade.



Jag avslutar denna bildsvit med dagens bänk som är denna vackra!


Resten av dagen lagade jag mat.  Först gjorde jag en Moussaka, en lite svensk variant som jag har gjort förr, hittade receptet här i bloggen. Den är så god, kan verkligen rekommendera att göra den.


Vi åt den till middag också blev det två middagar till som jag fryser in för att ha med i husbilen. Jag fortsatte med att göra en chiligryta efter eget huvud, jag hade två burkar kidneybönor som gått ut i datum och med färs, lök, paprika, tomat på burk, tomatpuré, sambal oelek och kryddor blev det gott. Även detta fryser jag in till för att ha med i Boris.

2 kommentarer:

  1. Vilka underbara foton!! Det med repen är en favorit💙 Och god mat!! Mums!! Förstår inte varför någon skulle ha en åsikt huruvida du ska blogga eller inte??!! Det är väl upp till dig🙌🏻❤️
    Jag ääälskar din blogg! Tack vare den och scrappen har vi funnit varandra ju!! Tacksam!!
    KRAAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja de repen, färgerna, jag liksom sugs till det. Ja jag har fått så många plus med mitt bloggande varav du är nr 1 Anna! Kram

      Radera