Translate

tisdag 12 februari 2019

Barnbarnsbarn

Ikväll sitter här en helt slut person i soffan, jag fattar ingenting, ska snart gå och sova. Jag var hos barnbarnet Anna imorse redan vid halv åtta för att passa Melina. Det var helt underbart att få vara den som tog upp henne när hon vaknade. Hon är helt underbart go och glad.


Hon har fått välling, blivit bytt på och kläderna är på. En liten lekstund innan vi skulle gå ut.



Då visste jag plötsligt inte vilken av insatserna som är Melinas, funderade länge, men tyckte att där hon ligger nu var liksom minst, sedan tyckte jag inte om att vi inte såg varandra när jag körde och blev osäker. Jag hittade inte någon mössa heller så jag bara tog något jag hittade. (Anna visade sedan att det fanns flera, men jag var nog stressad). Vi promenerade iallafall iväg och gick in till Ulle (morfars fru) på Kronans apotek. Visste hon? Ja, efter lite dividerande kom vi fram till att det var fel så jag flyttade henne och det blev mycket bättre.


Några foton blev det i ett jättehärligt väder.



Dagens bänk.


Vi gick sedan hem till mig och allt gick så bra. När vi gick tillbaka somnade hon i vagnen. Föräldrarna var hemma igen strax efter halv tre och jag kunde väldans nöjd lämna över henne. Det var så roligt att ta hand om henne.


På Bibliotekstorget hade träden fyllts med hjärtan, troligen från förskolorna i kommunen. Det är så fint.

Det är tisdag och då brukar barnbarnet Jonathan komma upp till oss tillsammans med Edith medan Alva och Alice är i kyrkan och sjunger. Idag hade vi bestämt att de skulle äta middag med oss och Hanna kom direkt från jobbet i Helsingborg.


Igår gjorde jag en Krämig kycklinggryta med apelsin som serverades med ris och en sallad.


Maten gick ner efter lite lirkande men sedan var efterrätten lite populärare. Glass med bär och maränger.


Lite lek och spel blev det också innan de åkte hem. Alltid roligt att träffa dem.

2 kommentarer:

  1. Du är ju grym!! Heja dig. Bästa gamlafarmor som finns. Och vad gott det ser ut m den kycklingen. Härligt fullproppad Christel dag, förstår att du är trött. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, jag vill ju vara som jag alltid varit, klara allt osv, det är en daglig kamp! Kram

      Radera