Translate

lördag 9 februari 2019

Födelsedagskalas

På måndag fyller barnbarnsbarnet Mathèo 2 år och de hade kalas för honom idag. På förmiddagen gick jag en lång promenad med dotter Mia, hon åker till Teneriffa ikväll och ska vara borta i två veckor! Jag kommer att sakna henne här hemma.


Ja så många foto blir det inte när vi går tillsammans.


När vi gått åt varsitt håll blev det iallafall dagens bänk. Här kan vi sitta och låtsas fika.


Bakom bänken börjar vårblommorna titta upp.

På eftermiddagen var det så kalas.


Mathèo var helt uppspelt och lycklig över sina presenter och efter några hade han inte ro att öppna fler utan lekte för fullt.




Bästa kompisen Minelle, både privat och på förskolan var med mamma Lottie och firade.



Lillasyster Melina hängde såklart också med.


Bonusmormor Ulle fick hjälpa till.


Gamlafarfar Kalle och mamma Annas faster Mia.


Pappa Tim hjälper till med nya cykeln.



Tims morbror, moster, mormor  och kusiner.




Anna fixar tårtorna.


Goda blev dom.



Harald, vad kan jag säga, bonusgamlafarfar haha och min syster Anita.


Morbror Charlie.


Morfar Andreas och hans syskon Joel och Mia, mina tre barn på samma bild!



Bonusmorfar Janne.


Mormor Tessan och Mia.


Sång, tårta och hurrarop.





Mina maränger var goda, men bara om det var lite grädde på dem.



Gamlafarmor med Melina.


Annas kusiner Amanda och Ebba var också med.


Eftermiddagen avslutades med dans. Mathèo älskar dansbandsmusik som bonusmorfar Janne har lärt honom haha!


Mathèo och Minelle var så söta tillsammans. Ingen disco här inte utan riktig pardans. Jag kan inte låta bli att visa en bildsvit.




 


Tack för en jättemysig eftermiddag och god tårta.


6 kommentarer:

  1. Härliga bilder och vilken härlig dans med de två sötnosarna. Kollar in bilden på Marie, Andreas och Joel och tänker, så olika de är till utseendet. Känner glädje med att jag fått följa dem ända från de föddes. Herregud vad tiden går. Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är de söta, svårt att fota bara för de var sällan stilla. Ja dom är verkligen olika, båda till utseende och personlighet, eller kanske inte så mycket när det gäller personligheten. Dina barn är nog mer lika varandra. Kram

      Radera
  2. Underbara bilder på er härliga familj! Och han är för söt lilla Matheo! Dansen är ju för härlig😍 Åhh Mia ska till sol och värme i två veckor , myyyys! Men tomt åt mamman såklart. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna, ja nu får jag känna på hur det är! Kram

      Radera
  3. Vilket charmtroll Matheo är..blivande danscharmör..härligt så finns det hopp för kasedansen i framtiden...Roligt att se din fina familj..kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja visst är det härligt, kasedansen kommer säkert tillbaka! kram

      Radera