Translate

tisdag 5 februari 2019

Väla

Vi skulle haft gäster idag, men de lämnade återbud imorse så vi fick tänka om. Harald skulle som vanligt köra till Helsingborg och hudkliniken så jag hängde på också körde vi vidare till Väla. Jag skulle ha barnpresent och tyvärr finns det ingen barnklädesaffär i Höganäs, det är verkligen en brist. Jo det finns en liten på Saluhallen som är vråldyr och Lager157 har ju också barnkläder, men inte alltid så roliga kläder. Jag fick köpt det jag skulle så jag blev nöjd.



Eftersom middagsplaneringen gick i stöpet så gick vi också in på Ikea och åt köttbullar.



Ikea serverar också semla med kaffe för 15 kronor, lite skillnad mot semlorna jag köpte förra veckan!


Idag blev det ingen semla, däremot började jag bli så sugen på våffla. Jag hade mix hemma, Tre Kockars och de var så goda.



Så fick vi ett kort mysigt besök av barnbarnet Jonathan med dotter Edith. De stora töserna är i kyrkan med kören på tisdagarna. Edith går direkt till frysen och ska ha glass! Äntligen går även de vita små glassarna åt, hon gillar dem.

4 kommentarer:

  1. Ja men köttbullar är inte så tokigt det heller även om det säkert blivit ännu bättre med middag hemma m gäster. Då har ni ju det innestående istället👍🏻 Ni fick annat finbesök istället iaf. 💗 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, dom duger de där Ikeaköttbullarna och det blev en bra dag ändå! Kram

      Radera
  2. Härligt att höra att Edith går till frysen direkt för det gör vår Clara också, men hon vill ha den stora vita glassen numera. Du får passa på att äta fastlagsbullar denna vecka då Citygross har 4 st för 40 kronor. Vi köpte i går och jag tyckte de jättegoda. Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja jag får nog hålla mig till de små, blir tillräckligt avsteg från föräldrarnas vilja. Det låter ju verkligen prisvärt för de där bullarna, vi kanske ska slå till! Kram

      Radera