Translate

lördag 16 februari 2019

Vårdag

Idag har det varit vår, helt underbart väder. Det tog alls inte emot att gå ut på promenaden.



Massor av människor ute och alla hejar så glatt! Bänkarna var upptagna av folk som fikade. 


Jag lyckades ändå få dagens bänk eller kanske bänkar i Lerbergets hamn.




Längtar efter att bada!



När jag var hemma igen blev det verkligen premiär på balkongen med fika i solen.

Resten av dagen har jag och Harals lagat mat, vi ska ha syskonmiddag imorgon. Här kommer bara lite smakprov, mer imorgon. Gästerna får ju ha någon överraskning.




Det här blir nog en prövning imorgon när det ska slutföras. Jag tror att jag tittar för mycket på Masterchef Australien haha!


Karamelliserad rödlök, det är gott det.

4 kommentarer:

  1. Ja, vilket väder🌞 nu börjar man leva upp igen efter vinterdvalan! Det finns inget bättre än första koppen kaffe ute 😀 Vi var ute och fixade hela dagen. Har ju lite att fixa med innan sommarstuge-säsongen börjar 😉 vilken mysigt inredd balkong du har fixat till! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det helt underbart, bästa tiden. Jag förstår att ni har att göra, vår balkong är ju en pyttesak i sammanhanget! Ha det så bra, kram

      Radera
  2. Aaaavis! Längtar efter sån vår som ni har nu. Vi har också haft varmare dagar men vilket slask vi får!! I dag är det sol och nån minus då är det bättre igen. Men er vår är som exotisk för oss här uppe😘 kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja gräset är ju alltid grönare på andra sidan, jag skulle vilja uppleva er snö. Nästa vinter kanske? Kram

      Radera