Translate

söndag 3 februari 2019

Söndag

Då är redan denna helgen slut, en skön dag på alla sätt. En promenad, det har varit riktigt kallt idag, jag vände när jag var på väg till invallningen.


Dagens bänk väntar nog på sommaren, lite gammalt tång under benen och livbojen ska ju liksom inte vara där när våren kommer.






Jag gick in i gamla Folkparken, där kommer att bli så fint när våren och grönskan kommer.



Och där är taket på vårt gamla hus. Jag saknar det huset en liten aning, men gjort är gjort och vi har varit med om så mycket annat.


Jag gjorde middagen idag också. Jag utgick från ett recept men det var inte så krångligt. Kyckling med fetaosttäcke och rostade rotsaker. Jag använde potatis, morot, palsternacka och rotselleri och började rosta dessa i ugnen på 225 grader i 10 minuter.
Jag stekte kycklingen, blandade fetaost med creme fraiche och lade sedan kycklingen i långpannan med rotsakerna och fetaoströran ovanpå. In i ugnen igen i ca 15 minuter. Salta och peppra såklart. Det blev gott!


Igår tog jag hand om alla utrivna recept från mattidningar som jag fått, sorterade och in i pärmar och idag tog jag tag i loggboken från alla körningar under 2018. Massor av material som jag satte in i pärm tillsammmans med den utskrivna loggboken. Jag blev så nöjd, nu har jag allt detta gjort som har väntat på mig.

2 kommentarer:

  1. Fina foton! Och god mat!! Allt är i sin ordning 😍 Kram

    SvaraRadera