Translate

måndag 10 juni 2019

Måndag

Imorse fick jag sätta klockan, jag skulle vara barnvakt ute i Strandbaden kl åtta, det är jag inte van vid, att komma upp så tidigt och cykla iväg. Det var riktigt skönt att cykla dit, fint, varmt och skönt väder. Barnbarnet Jonathan, som är lärare på Kullagymnasiet (matte, svenska) jobbar ännu några dagar och Hanna, som ska börja på Jonstorpsskolan till hösten i högstadiet (matte, idrott) skulle dit och presentera sig för eleverna. När jag kom dit sov alla barnen så jag kunde sätta mig och sippa på lite kaffe innan Edith kallade.


En morgongo tös som fick frukost,


Sedan satte vi oss i soffan och läste böcker.


Efter ett tag kom de stora töserna nertrippande och innan vi hann få fram frukost till dem så kom Hanna hem igen.


Efter en pratstund cyklade jag hem igen på den vackra cykelvägen och invallningen.



Hemma var det full aktivitet på Kyrkplatsen, vad sjutton ställer de där? Det är ju kul när det händer något, men inte var det särskilt snyggt.



Jag gick en promenad för att göra några ärenden och sedan kollade jag Kyrkplatsen lite bättre. Ett stort akvarium utan vatten med virkade fiskar och annat. 



Det är även utsatt bord och stolar, det ser trevligt ut.



Blomsterdekorationerna är väldigt fina.


Det finns också en liten utställning över vad som kommer att hända här framöver, hela Storgatan ska byggas om i olika etapper.



Harald gjorde middagen medan jag avslutade ett större projekt vid scrapbookingbordet, det kan jag inte visa nu, men det är klart och nu måste jag städa upp ordentligt. Det blir fruktansvärt rörigt när jag håller på med en massa olika saker.
Middagen var Haralds låda som är ett gammalt recept som vi gillar.

Haralds låda
Blanda creme fraiche och Philadelphiaost så det räcker till ca 1 cm i botten på en ugnsform. Stek köttfärs och blanda i tacokryddor. Bred över ostmassan. Strimla purjolök och lägg ovanpå. Strö över riven ost. Gratinera i ugn och servera med mexikanska chips och en sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar