Translate

lördag 1 juni 2019

Tylösand

Vi kämpar på här med att stå på samma ställe i mer än två nätter. Tur att det händer så mycket annars vete sjutton. Igår blev vädret bättre och vi kunde sitta ute, jätteskönt. Kl 11 var det informationsmöte i tältet, kanske inte så mycket nytt för oss, men jättebra för de som står i begrepp att köra. Vi skulle hört det innan haha! Det fanns också en massa broschyrer att plocka av. De som anordnar denna träffen gör ett kanonjobb, bara att administrera 100-150 ekipage, jag vet inte exakt hur många det är.


Efter mötet grillade vi lite korv till lunch.


Jag vet inte vad som hänt med kameran, men svartvita bilder är fint tycker jag. 


En jämförelse.



Under eftermiddagen fick vi besök av barnbarnet Jonathan med familjen. Så roligt! Vi började med att fika, kaffe och rabarberkaka, de hade med sig kex till barnen.


Sån där mysig sommargemenskap. Barnen hade roligt med bollar, gömma sig i husbilen odyl.




De hängde sedan med oss att gå tipspromenaden som anordnades. Det fanns även barnfrågor.





Efter tipspromenaden gick vi ner till lekplatsen och till hoppkudden som Alva och Alice gillar. Edith höll sig till gungerna.







När familjen åkte hem tog vi en liten siesta innan vi gjorde middag. Vi bestämde oss för att äta själva denna dag och gick upp till tältet först efter maten. Vi grillade revben och hade en färdig potatisgratäng samt sallad därtill.



Denna kväll spelade Smilbandet från Halmstad, kanske inte riktigt i vår smak, men så småningom spelade de riktigt bra, när del väl slutat med alla historier. Det var först allsång och det är alltid roligt även om sångerna var lite sådär haha!



Några av våra bordsgrannar och Carina och Mats nedan står vi också grannar med på platsen. 


Det blev ingen sen kväll igår, jag får erkänna att det var svårt att ladda om och jag gick hem före Harald och sov som en stock när han kom hem, jag hörde ingenting och jag vet inte om det är bra eller dåligt att jag kan sova så hårt.

2 kommentarer:

  1. Härligt m finbesök❤️ Heja er som står kvar trots att det drar i åka iväg tarmen😅 Vi väljer att det är bra att du sover ordentligt!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja sover gör jag i bilen, det är väl det där att jag inte har några grejer som ska göras haha! Kram

      Radera