Translate

torsdag 6 juni 2019

Studentfirande

Igår hade vi två barnbarn som tog studenten, Haralds Ina och min Sanna. Med lite ärenden gick hela dagen till detta. Sanna sprang ut på Kullagymnasiet i Höganäs och Ina sprang ut i Helsingborg. Jag cyklade bort till Kullagymnasiet strax före två.


Pappa Andreas håller Sannas plakat.


En av rektorerna håller lite information om utspringet. I år hade elever tävlat om ordningen och varje klass hade valt en låt att springa ut till och en del klasser hade lite uppträde till låtarna. Så trevligt utspring.


Jag lyckades ta mig innanför avspärrningarna, lite skämmigt, men Mia tyckte det var ok och ingen körde bort mig. 




Studentmössan bars in av några lärare.





Här är det Sannas klass och hon springer där, det var svårt att hänga med och fota kan jag säga.



Vilken lycklig dag för alla studenter.




Sanna hittade till slut till familjen.






Lite poseringar följer, här med storasyster Anna.


Morfar Totte.


Farfar Kalle


Alltså en kan ju undra........




Lillebror Charlie


Mamma och Pappa


Farmor Christel


Kusin Ebba


Bästa vännen Amelia

När allt detta var klart cyklade jag hem igen och sedan samlades vi några här för att se kortegen från balkongen. Det var så roligt, extra i år när Sanna tog studenten också är det så kul att se reaktionerna när studenterna ser två av sina lärare här.


Barnbarnet Anna var med och Jonathan med Hanna och barnen.


Det är mycket att stå i en sådan här dag.


Dotter Mia var med.





Barnen fick titta en stund på TV.


Nu kommer kortegen med gående studenter, de går ner till Kvickbadet där bilarna väntar.





Så kommer bilarna och ljudvolymen är hög.



Här kommer Sannas klass och alla i bilarna vinkar till oss.







Vi gick därefter hem till Sanna och samlades först med dricka och små tilltugg.



Det är varmt och alla svettades, mycket vatten gick åt.


Mamma Ulle och Sanna. (lånad bild)


Sannas farbror Joel


Storebror Rasmus, hans sambo Carro stannade hemma med Bobby.


Familjevännen Johan och Mias Jonas


Faster Mia och faster Petra



Kusin Amanda


Farbror Joel och bonusfarfar Harald



Kusin Jonathan




Lillebror Charlie med flickvännen Karla


Hanna med kusin Ebba



Och här har vi henne, huvudpersonen för kvällen, Sanna







Storasyster Anna och kusin Ellinor



Barnen längtar efter att få bada.



Maten är på gång, en helt makalös Buffé med så mycket gott. De har gjort allting själva, åh det var så gott.


Lax, kyckling, skinka, korvar, potatis, pastasallad, quinasallad, paj, olika såser, ostar och färsk frukt. 






Hembakt vitlöksbröd.


Det var en salig blandning av familj, vänner, studenter, gamla och unga, så härligt. De beräknade ett 80-tal men jag vet inte exakt hur mycket det var, folk kom och gick hela tiden.




När vi ätit av all denna goda mat och pratat en massa tog Harald och jag cyklarna ut till Nyhamnsläge för att gratulera Ina. Där serverades också mat, men då orkade iallafall inte jag så mycket. Efter nästan två timmar cyklade jag tillbaka till Sannas kalas och Harald stannade en stund till där innan han också kom tillbaka. Inga foto som vanligt från den tillställningen.

Jag kom lagom tillbaka till tårtorna och kaffet.



 Under tiden jag var borta så badade barnen i poolen och Jonathan fick hoppa i helt ofrivilligt två gånger för att rädda Edith när armpuffarna gled av henne. Edith är lika orädd i vattnet som Alva och Alice.




Evy, Alva och Alice har så roligt.





















Ooops, Joel har bytt glasögon!


Storasyster Annas sambo Tim.




Nu ska familjen Sjöberg gå hem i solnedgången till Strandbaden.



Storasyster Anna håller tal.


Jag lyckades inte fånga värdparet på bild, de sprang mest och fixade med allt. Så bra ordnat och så roligt alltihop. Vi önskar Sanna all lycka nu med jobb och resor. Vi gick hem lite före midnatt men studenterna fortsatte fira,

6 kommentarer:

  1. Tack för fina foton och att du alltid skriver så bra, det är en skatt för oss alla! Kram / Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det är jag så glad för att kunna ge! Kram

      Radera
  2. Kan inte säga något bättre än vad Mia skriver förutom att din tulpanklänning är ju sååå fin på dig. Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh nu blir jag glad och jag kände mig fin i den, tack!

      Radera
  3. Så mycketglädje och så många fina människor. Särkilt den goa farmodern❤️❤️❤️

    SvaraRadera