Translate

söndag 30 juni 2019

Mycket idag

Oj, vad stressigt det blev och ni undrar kanske varför vi inte skjuter på avfärden. Vi har bestämt att besöka min kusin Naiva och Roland i Osby imorgon och vill inte ändra det. Vi började packa bilen, bäddade rent och fixade lite allmänt som måste till. Det är nog rekordvärme idag och det var svettigt. Jag cyklade snabbt ner för att bada och jösses med folk.


Jag träffade dottern en stund, hon hade valt en plats lite utanför och slapp den värsta trängseln.





Det går knappt att tro att vi är i Sverige och i Höganäs.



Harald och jag cyklade ut till Nyhamnsläge för att se om sonen Fredrik innan vi åker. Han är hemma igen, är fortfarande medtagen och har väldigt ont i ljumsken. Han måste ta det lugnt på grund av det, men får börja röra sig lite smått imorgon. Han har massor av medicin av olika slag och nu är det rehabilitering. Vi fick en mysig fikastund där tillsammans med familjen. Vi är alla så tacksamma över att det gick som det gick.


Jag cyklade vidare hem till dotter Mia för att stryka till svärsonen. Jag måste ju sköta mina sysslor, men nu får Mia vikariera.


Igår på matmarknaden köpte jag stora bondbönor och dessa tillagade jag till vår middag. Det var lite fixande, först plocka ut bönorna, koka i 3 minuter, sedan skala dem och fräsa med smör och vitlök. Det blev jättegott. Ja, vi hade lite annat också att äta haha!


Ikväll fortsätter jag att packa, skall ha med mig scrapsaker också, det tog lite tid och nu ska jag bära ner. 
Som vanligt får ni hänga med på vår sommartur i Sverige.

3 kommentarer:

  1. Wow går ju knappt ta sig fram på bryggan. Knökat med folk. Många från Helsingborg åker hit då det inte finns något för barnen där. Som du säger man kan inte tro att det är i Höganäs, Sverige. Fantastisk utveckling på Kvickbadet. Skönt att det gick bra för Fredrik. Ja livet kan vända fort. Önskar er en trevlig tur och ser framemot bilder och text på resan. Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ulla, ha det fortsatt bra därhemma, saknar redan badet! Kram

      Radera
  2. Alltså!! Kära söta va’ mä fölk!!! Tur Mia var där innan och höll m plats för er. Ja men du, vilken lättnad och glädje att allt gått så bra för Haralds pojk! Läskigt!! Mmm, scrapgrejer tar tid att packa... Ser framemot att följa er på resan! Kram

    SvaraRadera