Translate

måndag 24 juni 2019

Söndag i Fanaba Beach

Nu gör vi inte många knop, efter att ha varit molnigt några dagar stekte solen igen. Det blir nästan för mycket om jag ska vara ärlig. Vi varierade mellan att vara vid poolen och vid stranden. Havsbaden är absolut bäst, det är bara sanden som är störig. Vilka problem......
Men först denna morgon så var Bernie beställd till Mias rum dit familjen Sjöberg kom för att hämta henne till frukosten. Det blev en överraskning. Jag staplade upp halvt medvetslös för att fota. Bernie hade gömt något på rummet som barnen fick leta efter.




Under tiden stod han och småmyste.


Jo en Lollo och Berniebadboll hittades.


Nu vågade även Edith krama Bernie och säja hej five för första gången.





Sedan kom även Harald utstapplandes och blev mött av Bernie haha!


Efter frukosten stannade vi vid poolen.



Wille spelade vattenpolo och några av oss andra var med på vattenaerobics.


Andra bara myste och några spelade spel.





En bordtennisturnering var det visst också.



Dags för lunch, min matlust var inte så stor. Hur mycket går det att äta egentligen? Harald och jag äter aldrig annars 3 måltider om dagen när vi är på resa.


Efter lunchen förflyttade vi oss till stranden. 


Jag och Wille snorklade, tyvärr dålig sikt som inte blev bättre av att mitt cyklop hela tiden immade igen.



Bollekar och annat kul.









Denna dagens buffé var Amerikansk, det var flera goda rätter.






Min förrätt!


Efter middagen gick vi till köpcentrat som vi besökt tidigare.



Harald provade solglasögon men det blev inget köp. Jag däremot köpte en väska och en scarves/schal.







Denna dag var det högtid här på Teneriffa. Det är som vår midsommarafton men det firas ett helgon San Juan med eld och renande bad i havet.



Det eldades överallt på stranden, men den stora elden var att det sattes eld på ett helgon i trä.



Vi fick vänta länge och klockan var närmre elva innan det tändes på. Massor av spanjorer och turister fanns på plats.



Vi var bara några stycken som orkade hålla ut.





Nu har vi bara en dag kvar på denna härliga resa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar