Translate

lördag 22 juni 2019

Siam Park

Frukost och besök av Bernie.


Min frukost denna dag, den varierar förutom youghurt och muslin och kaffet såklart.



Edith vågar inte riktigt än men vinkar länge.


Jag åkte med Ebba och Wille till Siam Park. Det är ett stort vatten och äventyrsland som rankas etta på världslistan över sådana. 


Joel följde med oss till busshållplatsen där vi fick vänta en stund.


När vi kom dit var det massor av folk som skulle in och det var bara början på ett enormt köande till alla attraktionerna.




Vi letade upp ett ställe där vi kunde låsa in våra saker. Tyvärr kunde jag inte bära med mig kameran, det gick inte ha ha någonting mer än sig själv i baddräkt. Mina glasögon fick jag stoppa ner i baddräkten. Vi åkte många roliga grejor, det ena värre än det andra. Trots köande var det så roligt, jag blir som ett barn och jag såg inte en enda pensionär där haha.





Det här var nog det värsta, fritt fall ner in i en smal tunnel och ut. När vi köat upp ångrade vi oss nästan när vi såg hur det skulle gå till och såg hur högt det var. Vilken känsla det var, går inte att beskriva.




Tonåringar behöver äta så vi fick ta ut lite grejor och gå till en restaurang. Då blev det lite möjlighet för  mig att fota lite.



Här i bakgrunden ses lite av den stora stranden med konstgjort hav. Där var det en helt enorm våg maskin. Det kom en våg mot en som var flera meter hög, har aldrig sett något liknande, bara att åka med så bröt den och en kom upp någonstans. Som vi har skrattat denna dag! Tyvärr visade sig inte solen denna dag och det var kyligt. Det i kombination med att hela tiden vara blöta gjorde att vi frös.





Såå glad och tacksam över denna dag som jag har fått uppleva tillsammans med Ebba och Wille. 

Vi åt middagen på hotellet och därefter var det ju VM i fotboll med våra duktiga damer.


Ikväll var det spansk buffé.


Jag har nog kommit i efterrättsåldern, det är så gott och det är det jag längtar efter.










Vi gick upp i stan för att leta efter ett ställe som sände matchen och hittade ett ganska nära.



Här fanns gott om plats att titta på matchen och en fin utsikt.



Tyvärr slutade matchen 2-0 till USA, men det var ju inte helt oväntat. På måndag är vi tillbaka igen.




Ännu en fin dag är slut. Tack!

2 kommentarer:

  1. Tjohoo..vilken farmor dom har..du är makalös Titte.....:) :) :) Kram Gunnel

    SvaraRadera
  2. Alltså wow!! Du är så galen och så häftig💚🙌🏻 Vilket underbart minne att bevara i hjärtat... Ja visst finns det mycket gott att välja på att äta!! Härligt!! Njuter så att se er tillsammans och se din glädje! Blir varm ända in i hjärteroten❤️ Kram

    SvaraRadera