Translate

söndag 16 juni 2019

Tidigt midsommarfirande

Igår hade vi ett tidigt midsommarfirande tillsammans med gänget som vi de senaste åren firat med. Det var tidigarelagt eftersom flera ska segla iväg under kommande vecka och vi var glada eftersom vi inte är hemma över den riktiga helgen. Planeringen var i år ändrad till en svensk hamn istället för dansk och det var till Ålabodarna mellan Helsingborg och Landskrona. Det var vi också glada för eftersom det blivit alldeles för dyrt för oss att köra till Danmark. Vädret satte tyvärr stopp för seglarna så istället samlades vi hos ett av paren som bor i Glumslöv.
Underförmiddagen bakade jag bröd att ha med oss. Detta brödet fick vi på Sannas student då sonen hade bakat och det är så gott och festligt med formen på ett buffébord.



Vi åkte först hem till vännerna Ola och Marie där vi fikade ihop och pratade innan vi åkte vidare tillsammans hem till Anders och Agneta i Glumslöv.




Här parkerade vi fint och har sovit bra inatt.


Efter att regnet vräkt ner under eftermiddagen så klarnade det upp och vi hälsades välkomna i deras uterum.





Med i gänget denna kväll var också Karin och Michael, Ingela och Anders samt Kjell-Ove.





Midsommarbordet var dukat åt oss med vackra buketter från trädgården.



Så var även midsommarstängerna på plats!


Det fanns så mycket gott att äta av på buffébordet.




Mina favoriter. 


Anders skålar in måltiden och många snapsvisor sjöngs.



Många samtal överallt i olika grupper under kvällen.




Värdparets hund ska också gosas med såklart.



Kaffe och tårta, mums så gott!



Anders tackar värdparet för kvällen. Vilken härlig kväll vi hade, tack alla! Harald och jag är så glada över att få vara med i detta gäng.

Jag ska bara tillägga ifall Ola läser bloggen, jag körde husbilen hem idag! Så jag kan! 

2 kommentarer:

  1. Vilken glädje ni har i alla fina vänner!! 💚💚💚 KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så lycklig och tacksam över det! Kram

      Radera