Translate

måndag 17 juni 2019

Sommar

Vad jag har det bra, så glad och lycklig över livet jag har blivit förunnad. Att också vara född just här i södra Sverige och bo i Höganäs med det helt ljuvliga badet. Tacksam är jag även om inte alla dagar är lika tacksamma haha! Inte ens min onda käke kan göra mig missmodig. Idag började jag med att gå till vårdcentralen för att lämna blodprov inför min magnetröntgen, det gick snabbt och bra. 
Jag började packa för vår resa imorgon, jag avskyr att packa, det blir nästan alltid fel på något sätt. Svårare och svårare med att veta vad som ska med. Plättenkelt tycker Harald, vi ska ju bara gå i badbyxor! Jovisst!
Jag avbröt med att gå till min syster för elvakaffe, så mysigt med en pratstund och under tiden jag var där ringde barnbarnet Anna. Hon och barnen kom upp till Anita en stund.



Så mysigt att få träffa dem också.




Det finns mycket roligt i barnhöjd i Anitas hyllor. Melli fick känna på keramiken haha!



Mathéo har sin boll som alltid ska vara med.


Jag gick sedan en promenad med Anna och barnen, härligt. Lite syskonmys här med vi stod och väntade.


Direkt ner till badet efter det, sköna bad med dyk och simning. Dotter Mia var på plats och Harald kom ner en stund. Dessutom träffade vi några husbilsvänner som stod här i Höganäs med barnbarn.



Jag hade bråttom att läsa ut min bok så jag kunde byta till en ny på Bokhandeln innan vi åker imorgon. Detta är en helt underbart fin bok om krigsåren och två kvinnor som möts. Den fängslade mig från första sidan och var svår att lägga från sig.


1 kommentar:

  1. Visst är den svenska sommaren bäst! Dock har jag inte vågat bada än...😆 Är nog lite av en badkruka kanske! Ha nu en riktigt skön resa och njut av lata dagar med bad och umgänge. Kram

    SvaraRadera