Translate

torsdag 27 juni 2019

Tjej/tantträff

Packa upp och göra iordning, morgontimmarna försvann i ett nafs. Harald åkte in till sonen Fredrik på sjukhuset och jag gick iväg för att handla.
Det hände något med Fredriks ljumske och ben imorse så han blev sängliggande hela dagen och fick inte röra sig i väntan på ultraljud som blir först imorgon. Annars är vi alla vid gott mod och övertygade om att han ska bli bra igen så småningom.
När jag var klar och satte jag mig på balkongen med en kopp kaffe och bok och njöt av tystnaden och lugnet. Snart kände jag ändå att jag behövde ett havsdopp och cyklade ner.


Det var mycket folk vid badet idag, jättevarmt, soligt och skönt.


Nya leksaker fanns på plats, tack kommunen, så kul.


Jag var tvungen att se om jag kunde ta mig upp på studsmattan och det kunde jag! Så stolt över mig själv. Den andra får jag vänta att testa tills det inte är några ungdomar där. Jag tvivlar på att jag lyckas. Jag och Hanna bestämde oss för att träffas en kväll och försöka, ja Hanna kan säkert, men jag, hur ska det gå till.


Jag lagade sedan mat inför en tjejträff på kvällen.


Mina goa vänner, Ingrid, Ame och Margareta.


Med detta vill vi bara visa att ibland handarbetar vi fortfarande haha!


Jag glömde foto maten men det var Fiskknyten med ajvar. Gott blev det även om jag var osäker på tiden i ugnen.


Till efterrätt, en totalt misslyckad kaka med vispgrädde. Den var god iallafall, men skulle stått längre i ugnen. Kladdkaka med hallonswirl.


En så trevlig kväll när vi bl a planerade vår gemensamma försäljning i Mölle helgen den 17-18 augusti. Boka att åka och besöka oss då, vi har försälning av det vi gör, Ame och Ingrid keramik, Margareta stickat och jag handgjorda kort. Dessutom är det loppis och kaffe och kaka.

1 kommentar:

  1. Jodå! Nog fixar du att klättra, du ger dig inte m mindre tror jag. Härligt med era tjejträffar och kul att ni ska ha försäljning ihop. Kram

    SvaraRadera