Translate

söndag 9 juni 2019

Promenad

Jag kom äntligen iväg på en längre promenad, jo jag vet att jag alltid skriver att jag måste komma igång och ändå gör jag inte det. Nu vet jag att det bara blir spridda dagar även om jag hade behövt det varje dag.


Det var blåsigt och högvatten, inget skönt badväder så trots söndag var det inte mycket människor nere vid badet.




Vallmo är så fint, det är sommar.




Nyponrosorna blommar också och sprider en ljuvlig doft längs med invallningen där jag gick idag.





Ser ni de små ungarna, så söta.




Jag gick sedan baksidan mot outlettområdet, där är det fin växtlighet.


Jag var in på Keramiskt Center och tittade på utställningen. Trevligt att se alla keramikers olika saker.


Det finns nu även en minnesutställning över Claes Thell som nyligen dött, hans senaste saker tycker jag om.


Här var det nytänk.




Jag gick hem till sonen Joel och pratade en stund med dem i trädgården.


På vägen hem vid Blå Hallen växer dessa helt enorma blodröda vallmon, så vackra.


Jag gjorde middagen, vår återkommande rätt Lätt Kotlett, alltid lika gott.

Ikväll har jag jätteont i min käke, det kommer och går hela tiden även om jag fortfarande äter medicinen. Jag blir så trött på det, men försöker påminna mig om att många har det mycket värre.

2 kommentarer:

  1. Så många vackra foton! Du är så duktig min vän. Varför ska i vara parkopplade även med våra ömma huvuden? Min huvudvärk har också bestämt sig för att bråka mer igen. Komiskt mitt i allt. Men som du säger, det kunde varit värre. Tack för den påminnelsen❤️ God mat som alltid!! Varm kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja vi kämpar på, vad tråkigt att du inte blir av med det, trots att du gör allt du ska. Plötsligt är det kanske borta, det kan vi hoppas! Kram

      Radera