tisdag 21 juni 2016

Maspalomas

Igårkväll var jag vaken, men internetet låg nere, men fungerar igen nu på morgonen.  Igår åkte vi några st till ett ganska nytt shoppingcenter utanför Maspalomas. Här vi bor finns ingenting för shoppingsugna och egentligen hade vi tänkt åka till Las Palmas. Jag är väl den mest äventyrslystna personen av oss och till slut droppade alla av den turen som är en rätt lång bussresa. Alternativet blev Maspalomas och det var väl inte något shoppingcenter att hurra för direkt. Inget större fel och det fanns några riktigt fina butiker där.

Och, ja vi åkte taxi dit......... Till och med jag får erkänna att det är ganska skönt och här är det billigt att åka taxi.

Ebba och Petra handlade lite kläder.

Har fastnade Jessica i farten.

Det var ingen trängsel direkt och här satt familjen Övergaard. Jag själv köpte en sommarryggsäck, en liten axelväska och örhänge. Efter shoppingen åkte de andra tillbaka medan jag hade bestämt mig för att promenera till Maspalomas. Jag har bara sett detta från havet när vi seglat förbi och ville uppleva sanddynerna när jag ändå var så nära.

Utsikt från shoppingcentret

Det blev en jättelång promenad och jag gick såklart vilse och vimsade hit och dit, frågade efter vägen ett antal ggr, men vad hjälpte det, ingenting nästan. Jag passerade fina områden med vackra hus, Sonnenland hette ett område.

Tänk er sådär 28-30 grader varmet och en stekande sol, naturligtvis hade jag glömt hatten.

Lite vyer muntrade upp mig.

Ja, han hjälpte inte mig iallafall.

Här hittade jag kamelerna i det enorma naturreservatet som finns vid sanddynerna.

Havet ligger utanför här också fanns det något litet innanhav också.

En enorm strand som bitvis var täckt med parasoller.

En lång fantastisk strandpromenad med havet på ena sidan och butiker i massor på andra sidan. Vid detta laget var jag så trött och hade fått blåsor under ena trampdynan och ont även under den andra så jag orkade inte mycket mer.

Sandskulpturer.

Den stora försäljningen överallt, solhattar. Jag resignerade och tog en taxi själv tillbaka, helt slut var jag faktiskt.

Tillbaka till hotellet och poolerna och hann med minidiscot med Lollo haha.

Alla längtar mest efter poolerna och jag kan också tycka att det är skönt, men blir lite rastlös om jag inte gör lite annat också. Harald låg hela dagen i solstolen och han tycker inte alls att det är långtråkigt. Joel och Wille var iväg på en båtutflykt, en sådan med glasbotten och det hade varit bra, men ingen större sensation.

Fredrik var den ende mannen som var med på shoppingen, mest som sällskap tror jag haha!

Alice och Alva har många omkring sig som gärna tar hand om dom.

Joel hade svårt att slita sig från poolen och dök upp här när Mia och jag hade satt oss för att markera bord till kvällens middag och show.

Petras nyinköpta klänning med fina matchande naglar.

Tuva och Alva (storAlva som vi säger) spelar schack.

Jessica och Fredrik

Spelkväll igen hos Jonathan och Hanna och samtidigt kvällen konsert på utescenen som gör att det är svårt att höra varandra. Vi fortsatte parspelet Mellan tummen och Pekfingret, ett jätteroligt spel. Ikväll  var det Joel och Wille som vann!

Jag lyckades med att kunna samla alla ikväll och få en man att fota oss så det får avsluta denna dagens inlägg.