Translate

söndag 21 augusti 2016

Söndag

Igår blev det inte mycket gjort, jag var en stund hos dotter Mia och fick en pratstund.


Vi måste vänta med att åka iväg med Bosse tills på tisdag. Jag har äntligen fått en tid på ögonmottagningen i Helsingborg och den är på tisdag morgon. Jag har inte tjatat så mycket om det, men har jätteproblem så det ska bli skönt att gå dit. Jag vet ju att det inte är något farligt, men är ändå så jobbigt och jag hoppas att jag ska få bättre droppar att använda. Det trista är att det är något i luften i lägenheten för så fort jag är borta blir det bättre. jag får diskutera vad jag kan göra åt det.

Idag är sommarvädret tillbaka här och det var en helt ljuvlig morgon. Jag tog en lite kortare promenad, hade inte lust till någon längre.




Vårt skolskepp Valkyrian var precis på väg ut.



Jag gick en bit ut på invallningen, satte mig en stund häruppe och tänkte.





Senare idag har jag packat lite och bakat kakor som kommer imorgon.

2 kommentarer:

  1. Jag blir så glad att höra att du bar gick så långt som du kände för!! Heja dig!! :) Härligt med en pratstund med Mia. Och som alltid ljuvliga foton, det är så vackert där vid bryggorna i hamnen. Men såå bra att du får kolla upp ögonen igen, inte kul alls att ha det sådär. Kanske ni behöver en luftfuktare eller så i lägenheten? Äsch, jag ska inte ens försöka hitta någon lösning då jag inte kan sånt där, haha!! :) Såg gott ut med Haralds färsfyllda paprikor tycker jag :) Ha en härlig måndag kära du!! <3 Kram Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack! Vi har en luftfuktare och vi har en mätare, jag tycker inte det hjälper något särskilt, sommartid är det normal fuktighet i lgh, men lite för lågt på vintern. Det ska blir roligt att höra vad dom tror om det på ögonmottagningen. Kram

      Radera