Translate

lördag 16 juni 2018

Marbaek

Imorse var Wille uppe först och stod och fiskade! Där ser man, morgonens utsikt!



Jag fick ju till slut snabba på med frukosten innan han dog av svält.


Vi packade ihop och körde vidare. Det blev först Roskilde där vi besökte Vikingamuséet. Det är alltså historielektioner nu och många diskussioner haha!







Jag försökte boka en tur, men det var fullt.


Vem hittar ut ur labyrinten?






Det var väl inte den största favoriten, Vikingamuséet, men kanske det finns med i minnet ändå. Vi promenerade ner i stan.




Där var full fart på torget med storbildsTV inför VM i fotboll och idag spelade Danmark.



Vi hittade en frisör till Wille. Och sedan köpte han en ny jacka eller vad det heter. Snyggt alltihop!



I Danmark skall det spelas jazz, härliga toner!


Här hade Ebba och Wille kul som fångade oss!


Korv som avslutning på torget.

Vi fortsatte vår färd till Marbaek hamn vid Fredrikssund och hittade till slut ställplatsen. En gemytlig plats i hamnen, bara plats till ca 3 bilar, men vi var ensamma. Vi fick använda cyklar som lånades ut till gäster och jag, Ebba och Wille cyklade för att bada.







En fin badplats med lång brygga, det var varmare i vattnet än i luften.



Ojoj vad jag får hänga med.......


Nu fick det minsann bli middag och mitt i grillningen kom regnet.




Det blev panik när vinden tog i och vi fick precis räddat vår markis. De sista köttbitarna fick jag steka inne. Fläskytterfilé med en grillglaze, färskpotatis, bearnaisesås och sallad. 



Vi står precis i kanten vid denna bryggan och utsikt över hamnen och Roskildefjorden. Jättefint.


Kvällsfiske, men det blev bara tång! Tack för idag!

3 kommentarer:

  1. En så härlig dag ni haft!

    SvaraRadera
  2. Ja, det hade vi! Tar det lite lugnare idag!

    SvaraRadera
  3. Alltid nya upptåg, det blir aldrig långsamt hos er❤️ Glädje!! Härliga minnen för er alla. Kram

    SvaraRadera