Translate

måndag 4 juni 2018

Vitamåla

Frukost i stekande sol, det är helt otroligt. När vi skulle checka ut var vi av med kortet till serviceanläggningen, vi letade och funderade och till slut tog jag det på mig, jag tror att jag glömde det på tvättstället på toaletten kvällen före. Jag fick prata med dom, man får egentligen betala det, men jag vet inte, de sa något om att skicka räkning. Senare hittade Harald kortet i sin skjortficka!!!!! Vi hade avtalat med barnbarnet Jonathan och familjen om att besöka dom i Vitaby där dom bodde över helgen hos Hannas kusin med familj. De bor helt underbart i ett typiskt Österlenhus.



Vägen upp till huset, vi kunde parkera på deras väg.



Massor av roliga saker att göra, djur och mycket annat.


Denna hade Alva och Alice ridit på tidigare under dagen.






Deras dotter Maja hade gjort dessa trähästar som Alva och Alice gillar.



Bordtennisspel med deras son, Wille och Jonathan.



Jonathan har varit en duktig bordstennisspelare.


Publiken



Detta är sommar!




Här satt vi sedan och fick en stor lunchfika.




Vi åkte till Ryttartävlingar som var i helgen rakt ovanför deras hus. Det är första gången i mitt 71-åriga liv som jag är på en ryttartävling, det var roligt.





Wille äter oavbrutet haha!


Svettiga och trötta efter detta längtade vi efter ett bad. Vi körde till Vitamåla där det finns en ställplats precis vid havet. Jonathan och Hanna hängde med dit innan de skulle fortsätta hemåt till jobb.













Härligt för föräldrarna att kunna gå ut och bada tillsammans.


Efter helt underbara timmar var vi hungriga, familjen Sjöberg skulle stanna i Kivik och äta pizza innan hemfärd och jag, Ebba och Wille promenerade in till byn och gjorde de sällskap. Harald orkade inte.





Det blev ingen höjdare, vi fick själva samla bort tidigare gästers porslin, sopa bort mesta skiten och vänta 1 timme på maten. Jag var irriterad och sa till medan de andra skämdes, men vi fick 2 pizzor gratis!




Lek på lekplatsen innan vi sa hejdå och vi promenerade tillbaka.
Vi tog ett kvällsdopp i solnedgången, så härligt.









Tack för ännu en fin dag!

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Allt så idylliskt, Skåne är så fint och Österlen särskilt! Kram

      Radera
  2. Så härliga sommarbilder. Tror knappt det är i Sverige.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, ofattbart och Sverige är bäst, det enda är ju klimatet och det har vi nu! Kram

      Radera
  3. Vilken toppendag!! Riktig härlig sommar!! Och vilka foton❤️ Jag bara njuter och drömmer mig bort😍😘 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja bättre än något annat faktiskt! Kram

      Radera