Translate

söndag 17 juni 2018

Skaelskör

Vi vaknade till att regnet smattrade på biltaket och det var inte så bråttom att gå upp. Wille var redan uppe och ute med sitt fiskspö! Efter en längre frukost åkte vi vidare ut mot västkusten på Själland.


Kissnödig eller hungrig? 

Det blev Skaelskör som jag tyckte såg fint ut. Det blåste tyvärr ganska mycket och inte något uteväder. En stor skylt sa också att bad och fiske var förbjudet i hamnen så det var inte så kul. Vi åt lunch inne i bilen och tog en promenad i byn. Söndagar är inte så kul, allt är stängt. Vi var redo att köra vidare men Ebba och Wille tyckte det var ok att stanna och då blev det så.







Vi passade på att handla lite mat, det är en strykande åtgång!



Vi fikade på en god rabarberkaka och bara tog det lugnt eller chillade som det sägs.



Det var en fin plats, men eftersom det var söndag var även hamnkontoret stängt och cyklarna som finns att låna kunde vi inte få nycklar till. Vi hade tänkt bada men det fick vi hoppa över. Istället skulle vi passa på och duscha och nu blev det jobbigt. Ett makalöst besvärligt system med kort som skulle köpas i en automat, även ställplatsavgiften. Kortet innehöll en summa + despositionsavgift, ingen information hur länge man kunde duscha på kortet och när jag och Harald duschat var det slut. När jag skulle fylla på tog apparaten kortet och inget tillbaka fick jag. Jag fick köpa ett nytt med mer pengar och ytterligare en deposition, jag var skitförbannad. Men imorgon är det öppet så jag får gå dit innan vi fortsätter. Rena blev vi iallafall och nu tyckte Wille absolut att det var läge för restaurangbesök. Vi hade inte alls tänkt det, men så blev det ändå. Vi gick ut och letade rätt på en pizzeria.




Min pizza, den var faktiskt god även om restaurangen i sig hade mer att önska.


Ebbas pizza var dränkt i bearnaisesås.


Wille var nöjd när han väl fått vitlöksdressing på sin.



När vi skulle betala fungerade inte mitt kort, jag hade betalt så mycket så pengarna var slut. Det har väl hänt någon gång, men då har vi alltid haft två kort och det hade vi inte nu. Harald hade spärrat sitt kort efter att ha blivit av med plånboken i veckan, den blev upphittad men han fick vänta på nytt kort som fortfarande inte är klart. Där stod vi...... restaurangen hade sagt till oss, när vi knappt var klara, att de höll på att stänga! Ebba kom på att hon hade ett kort i bilen och hon och Wille sprang och hämtade kortet medan vi fick stå kvar. Det löste sig på det sättet, herregud, nu får vi snart hålla oss hemma.


Tillbaka till bilen mätta och ändå nöjda med dagen!

1 kommentar:

  1. Oooooops!!! Som sagt, vilket äventyr!!! Ni gör det superbra tycker jag, så det så!!! Ha en härlig dag fina ni ❤️ KRAM

    SvaraRadera