Translate

tisdag 19 juni 2018

Saksköbing

Idag behövde vi en riktig sovmorgon, Harald och jag sov längre än tonåringarna, men det är inte detsamma som att de steg upp före oss. Vi kunde äta frukost ute och det är så skönt för då behöver vi inte få upp taksängen före utan jag kan i lugn och ro fixa frukost och duka ut allt. Precis när vi börjat äta började det regna lite lätt och vi fick ta ut markisen. Det blev inte så mycket regn och under dagen klarnade det upp och blev lite sol. Vi körde iväg vid lunchtid och jag hade sett ut en ställplats i en liten hamn vid Saksköbing på Lolland. Det var en riktig liten pärla, familjärt, mysigt och cyklar till förfogande. Det fanns kanske inte så mycket att göra, men vi behövde nog en lugn dag.


Bron ut till Falster.


Jag cyklade med Ebba och Wille till stan där vi handlade lite.




Wille var absolut tvungen att äta upp sin kaka genast!




Vi andra tog en fika när vi var tillbaka, kakor för olika önskemål!


Middagen ska lagas, idag blev det en Kreolsk kycklinggryta, det är gott!



En krävande tur haha!


Fota snabbt innan de är slut, jag hann precis äta en bit haha!


Det är en fin plats.



Det blir tidig sänggång idag, men vi tog en liten promenad i solnedgången.




2 kommentarer:

  1. Va skönt, det verkade som en lugnare dag. Laddar vi för finalen imorgon Onsdag :)

    SvaraRadera
  2. Ja vilken pärla ni hittat! Och gott fika!! För att inte tala om grytan, ser jättegott ut😍 Ha en härlig dag!! Kram

    SvaraRadera