Translate

tisdag 28 augusti 2018

Barnpassardag

Jag kämpar med mina nätter, utan Atarax går det helt åt pipan. Fasen vad jag blir trött på det, inatt sov jag kanske 3 timmar, går upp, går och lägger mig, går upp och så håller jag på. På morgonen hade jag kanske kunnat sova någon timme till men jag hade fått en återbudstid hos gynekologen i Helsingborg och var tvungen att komma iväg. En liten infektion bara, har väl badat för mycket i sommar.


Jag är så glad och nöjd över denna mottagning som jag gått på i alla tider. Jag trodde dock att jag skulle slippa gå dit mer, jag menar alla prov och sånt är ju över, men men....


Här i Norra hamnen står ju husbilarna fint, vår gamla hemmahamn.



Lite efter att jag kommit hem kom barnbarnsbarnet Edith som jag skulle ta hand om under eftermiddagen. Vi började med att gå ut och göra några ärenden, tog en tur in till Biblioteket och vidare till lekplatsen vid gamla Folkparken.



Lekplatser är kul och vi hade turen att där fanns ett litet gäng från en förskola.



Tillbaka hemma hade vi besök, Haralds bror Arne är nere från Stockholm och han med hunden Dixie och svåger Peter var med Harald. Det tyckte Edith var kul!



Vi avslutade med att sätta på Babblarna på TV:n. Under tiden hade männen fullt upp med sina telefoner.


De gick på en hundpromenad medan föräldrarna kom för att hämta Edith och samtidigt tog en fika.  Imorse gjorde Harald köttbullar och jag gjorde sedan det sista och det blev en gemensam middag.



Ikväll är jag trött, men beklagar mig inte, är hellre trött än uttråkad!

3 kommentarer:

  1. Hoppas du får sova böttre nu även utan tablett❤️ Vilken mysig stund med lilla go’a Edith, älskar hennes hår!! Hur går det för Harald m ögat? Ja vila från badet lite nu så reder det sig nog där nere👍🏻
    Kram Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tar tablett nu, måste sova! Ja det är så fint, hennes hår. Harald skall till läkaren imorgon, det är inte bra, får se vad han säger. Kram

      Radera
    2. Ja!! Absolut! Ta tablett så du får sova ordentligt❤️

      Radera