Translate

onsdag 22 augusti 2018

Friskis&Svettis

Jag fick ett mejl från Friskis att mitt kort går ut i början av september. Jag hade helt missat att det är tidsbegränsat och har 6 gånger kvar på kortet. Jag slutade plötsligt i höstas när jag fick ont i benet och när jag tagit mig igenom det eländet var det jul och sedan planerade vi Spanienfärden. Jag fick bestämma mig för att åka dit idag och se om jag kunde göra av med några av gångerna och prata med dem. Ett lämpligt pass var inte förrän på kvällen och sedan hade jag det svårt med mig själv. Skulle jag promenera ändå eller skulle jag gå ner till havet och bada eller skulle jag helt enkelt hålla mig hemma? Det blev det som jag får mest dåligt samvete över, jag stannade hemma.


Jag hade en så skön dag, satt vid scrapbordet varvat med balkongen och bara hade det bra.


Motionen fick jag sedan istället på Friskis. Ett nytt kort och medlemsavgift och sedan hade jag turen att få tillgodoräkna mig de sex gångerna som var kvar på kortet. Så snällt av dom. Jag var med på Gympa Soft pass, alldeles lagom för mig, härlig musik och så skönt att sträcka ut överallt. Balansen är under all kritik, hoppas den blir bättre om jag är flitig här.

4 kommentarer:

  1. I vår ålder får man slappa och njuta, det är vår tid nu! Härlig plats att slappa på har du på din mysiga balkong. Kramar.

    SvaraRadera
  2. Heja heja jag blir så stolt och glad att du valde en lugn(are) dag!! Och duktiga du som gick på gympa sen🙌🏻❤️ Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja skönt om inte mitt huvud hela tiden maler på! Kram

      Radera