Translate

fredag 17 augusti 2018

Fredag

Det varma sköna vädret fortsätter, men det går liksom inte att njuta av det längre. Jag gick tidigt hem till barnbarnet Anna med några blommor som jag planterat och för att hjälpa henne en stund med barnen.


Goe Mathèo, han är så mysig, glad och rolig. Han gillar Hasse Andersson, hans musik ska gå hela tiden.



Också får jag gosa med denna lilla söta Melina.


En kort promenad på hemvägen, jag måste komma igång igen med att röra på mig. Högerknäet har börjat ge sig till känna.



Oh, my good eller vad man säger! Vilken röra, jag har börjat med ett större projekt, en bok till Wille om veckorna med oss i husbilen och det är ett väldans pysslande med allt möjligt.


Också droppar vi, fem gånger om dagen, hur ska vi komma ihåg detta? Harald mår annars bra, ser inte så bra med ögat, men det ordnar sig nog. Haralds syster Karin och min syster Anita kom upp till oss en stund i eftermiddag för en pratstund. Trevligt.


Den där middagen vi alltid längtar efter när vi är ute och kör gjorde jag igår. Då ska Harald ha grönsaker på konserv! Jättegott var det!

4 kommentarer:

  1. Såna kramgoa småttingar!!
    Den där blomman i fönstret,med de runda bladen, vad heter den? har glömt namnet,jag hade alltid såna för många år sen, ska försöka hitta , kanske finns nu igen, det är ju olika , liksom modetrender på blommor också.
    "kul" jobb med en bok , jag gjorde ju böcker till mina barnbarn när de tog studenten,tack för tipset att göra över en speciell period, har ett barnbarn till som har 10 år till studenten, tror jag ska göra något, han fyller 10 i febr. nästa år,
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. De heter Elefantöra och jag har ganska många eftersom det hela tiden blir nya småttingar att plantera. Jag gillar den. Ja det är roligt att göra böcker, men tar lång tid. Nu vill jag bara bli klar så jag kan göra layouter igen. Jag ska fota den när den är klar. Kram

      Radera
  2. Härligt mys m barnen! Och härlig röra med en härlig TN!! Ska bli kul att se😍 Stackars Harald! Men det blir nog bra snart!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen en stor lycka med alla dessa barn som jag har glädjen att få träffa ibland. Ikväll blev jag äntligen klar med boken, ska fota imorgon. Kram

      Radera